Avatar billede rikkeback Nybegynder
06. oktober 2011 - 14:58 Der er 4 kommentarer

Har problemer med streame fra min NAS.

God Experter,

Jeg har været ude og invistere i en NAS, da vi i lejligheden har en masse bøvl med når vi skal se film i det ene værelse eller det andet. Så derfor valgte jeg at købe mig en NAS(D-Link 320) som jeg har læst understøtter DLNA som mit Sony 40ex700 også gør. På denne måde regnede jeg med at jeg kunne streame fra min nas til mit tv. Jeg har lagt mine film over på min nas og kan også godt se nassen via mit tv, og se de forskellige film mapper jeg har. Men når jeg så vælger en mappe står der "Ingen elementer til visning" selvom at der ligger filer under mappen hvis jeg tjekker på min computer. Har søgt på nettet men de forum emner jeg finder står der en masse fagudtryk som jeg ikke forstår noget af, da jeg ikke er særlig It-faglig.

Jeg kan også fint tilgå min nas via min ps3 som er sat til tv'et i soveværelset, der virker det som jeg hvis jeg brugte ps3 media server. Men købte jo nassen fordi jeg troede at den også ville virke til mit tv i stuen.

Lige et plus spørgsmål: jeg er indehaver at en Samsung galaxy 1 er det muligt at streame film fra nassen til denne ?

Mvh Anders som har lidt et nederlag og bliver drillet af kæresten, så plz hjælp så jeg kan få min stolthed tilbage ;)
Avatar billede Wally73 Mester
06. oktober 2011 - 15:27 #1
Problemet er formentligt at dit TV har et meget begrænset udvalg af codecs og derfor kun kan vise nogle få filformater.
Dette betyder at du så enten skal kode din film om til et format, som kan læses af alle dine enheder eller også skal du købe en mediaafspiller der er lidt mere fleksibel, så som en WD Live TV, der tager praktisk talt alle formater.
Avatar billede rikkeback Nybegynder
06. oktober 2011 - 15:50 #2
Hej Wally

Mange tak for dit svar. Nu kommer jeg jo så igen til at lyde rigtig dum. Men fungere sådan en WD TV Live som en harddisk også som den dlink jeg har købt? altså hvor man kan smide billeder og film over på den ? hvorpå man så kan streame fra den over på tv'et?
Avatar billede Wally73 Mester
06. oktober 2011 - 23:42 #3
Ikke den mediaafspiller.
Der er nogen der har harddisk også, men lige netop WD Live TV har ingen harddisk. Den henter filerne over netværket, f.eks. på din allerede indkøbte NAS.
Avatar billede apx Nybegynder
02. marts 2016 - 12:01 #4
This is a very good post. Just wonderful. Truly, I am amazed at what informative things you've told us today http://www.swetsgateway.com