Avatar billede pas8800 Nybegynder
06. oktober 2011 - 12:17 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows Let Overførsel

Mit styresystem er Windows 7.

Jeg har lavet en Windows Let overførsel fil på en eksterne HD. Det resulterede i 180 GB fordelt på Windows Let overførsel fil plus 16 andre *.mig filer. Hver fil maks 4.2 GB.

Nu har jeg rekonfigureret min PC og har behov for at tilbageføre informationerne, men Window Let Overførsel kommer hele tiden tilbage med meddelelsen at den ikke kan læse filen.

Jeg er efterhånden lidt desperat for alle mine billeder og videoer for ikke at nævne mine dokumenter er indeholdt i denne Let overførsel og de blev jo slettet ved rekonfigureringen af PC'en.

Any help ourthere?
Avatar billede Poko1 Ekspert
06. oktober 2011 - 14:33 #1
Hej og velkommen på Eksperten.
Det er nok ikke til megen hjælp det jeg skriver jeg har adrig brugt Windows Let overførsel andre veje end fra XP til Win7 hvor jeg har opdaget at nogle programmer først ville virke efter at programmerne var geninstalleret altså office outlook først efter at være installeret på ny. en anden gang ville jeg lave et image af min Pc.
Avatar billede pas8800 Nybegynder
06. oktober 2011 - 16:50 #2
Tak for svaret, men det hjælper som du selv siger ikke meget.
I min naivitet troede jeg at det var nok at gemme det hele i en let overførsel og derfra få det hele tilbage igen.
Nu er det jo for sent med et image af min PC så status p.t. er at jeg har mistet alle mine fotos og videos jeg har optaget i hele 2011.
Jeg har brug for at kunne læse mine *.mig filer på den ene eller anden måde.
Avatar billede pas8800 Nybegynder
05. december 2011 - 21:47 #3
Jeg har stadig ikke løst problemet. Windows Let Overførsel læser 15 eller 16 filer (hver fil på ca. 4,5 GB) så vidt jeg kan se på Resourseovervågnng.

Er der nogen måde man kan dele filerne op så programmet ikke behøver at læse dem alle eller er der en måde man de-bugge de enkelte filer, d.v.s. læse indholdet.

Jeg har efterhånden spurgt alle jeg kender, men alle ser ud til at få et fjernt blik i øjene og efterlader mig uden svar.

Måske kender Microsoft en løsning på problemet, men jeg kan ikke finde ud af hvordan man kontakter dem for at få et svar.

Alle mine billeder og videoer for det sidste år ligger på disse filer og jeg vil virkelig gerne have dem tilbage.

HJÆLP!
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. december 2011 - 10:15 #4
først og fremmest - prøv at læse http://www.thewindowsclub.com/fix-windows-easy-transfer-couldn%E2%80%99t-open-the-file-in-windows-7

Når det er gjort (jeg gætter på det ikke hjalp), så forsøg med denne: http://www.visser.com.au/blog/migrecover-for-microsofts-windows-easy-transfer/

Jeg har aldrig brugt "pakke" overførsels værktøjer, netop fordi der er så stor risiko for at der opstår problemer med arkivet, hvilket vil resultere i det problem du står i. Derfor har jeg desværre ikke praktisk erfaring, og må forlade mig på de to ovenstående link...
Avatar billede pas8800 Nybegynder
08. december 2011 - 00:41 #5
Tak til Ole Madsen.
Endelig lykkedes det mig at redde næsten alt.
Jeg fulgte dit link til www.visser.com.au/ (...)og downloadede Migrecover.exe.
Efter lidt besvær med at forstå hvordan det virker har jeg nu fået alle mine 46 filer læst og og på nær enkelte som er corrupt er alt i orden.
Endnu engang tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
08. december 2011 - 08:43 #6
Det lyder jo herligt... - forhåbentlig var det ikke væsentlige filer der så endte med at være korrupte.