Avatar billede letmaelk Nybegynder
03. august 2001 - 14:52 Der er 15 kommentarer og
3 løsninger

Win. ME og Creative Riva TNT 2 Ultra

Jeg har lige installeret Win ME på min com. og når jeg så starter computeren op, så bliver der sort skærm. jeg trykker så CTRL, ALT, DEL og så kan den starte op, men skriver så noget med at: skærmdriveren der viser elementerne på skrivebordet korrekt ikke virker. og man kan downloade en via Windows update, men NEJ, det virker ikke. Jeg har downloadet nye drivere til grafikkortet og bundkortet. intet virker..

Kan en eller anden hjælpe mig.?
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 15:14 #1
Hvilken version af Riva driverne bruger du?
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 15:21 #2
Prøv evt. med version 12.90 som kan hentes på http://www.tweakup.dk/drivers/nvidia.htm
Eller hent den nyeste driver fra Creative på http://www.americas.creative.com/support/files/download.asp?Centric=49
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 15:42 #3
Det kan også være opdaterings hastigheden der står forkert. (Refresh Rate)
Start op i fejlsikret tilstand. (Tryk F8 eller hold CTRL ned ved opstart)
Gå ind i egenskaber for skærm - Indstillinger - Tryk på Avanceret > Vælg fanen kort - Og vælg \'Kort Standard\' Tryk Ok - Ok.

Gå bagefter ind i enhedshåndtering. (H-klik Denne Computer - Egenskaber)
Slet alle monitorer der står der inde, samt eventuelle grafikkort, du ikke har installeret mere.

Genstart til sidst.
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 15:44 #4
Ups, glemte lige noget.
Husk at havde driveren til monitoren klar. Eller vælg Standard Plug\'n Play skærm.
Avatar billede letmaelk Nybegynder
03. august 2001 - 16:32 #5
Det der med at fjerne skærmen. Det prøvede jeg, og så startede den rigtigt op uden problemer. Jeg installerede så skærmen (Windows gjorde det selv), men da virkede den ikke igen, da jeg startede den op.
Jeg vil tro at det har noget med dét at gøre. Den skriver jo også at jeg skal installere en opdateret skærmdriver... MEN hvor får jeg fat i dén henne?.?

Min skærm hedder: VISA LRP 8550 hvis det kan hjælpe..
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 16:37 #6
Har du prøvet at sætte din Refresh Rate?
Jeg ser lige om jeg kan finde en driver.
Avatar billede letmaelk Nybegynder
03. august 2001 - 16:39 #7
Yeps.. jeg gjorde begge dele på samme tid.
Avatar billede letmaelk Nybegynder
03. august 2001 - 16:52 #8
Øhh............ Makse.. Jeg gider sq ikke bøvle med det her lorte Win ME længere..
Så nu vil jeg sådan set bare formatere c: drevet. MEN nej, endnu engang irriterer det mig. Hvofor kan jeg ikke formatere computeren når jeg har Win ME.? Ved du det.? Jeg skal installere Win 98 2. edition istedet for Win ME
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 16:58 #9
Okay, den skærm er heller ikke nem at finde en driver til. :)
Hent en Windows 9x bootdisk fra www.bootdisk.com
Start op på disketten, og formater så.
Avatar billede letmaelk Nybegynder
03. august 2001 - 17:04 #10
Jeg har sådan set selv en bootdisk der tilhører Win 98 2. udgave. Men når jeg så kommer ud i DOS via den diskette.
så skriver jeg format c:
computeren skriver så: forkert kommando..
hmm. tænker ´jeg så..
Forstår du det.?
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 17:08 #11
Det tyder på, at du ikke har Format.com liggende på din diskette.
Avatar billede letmaelk Nybegynder
03. august 2001 - 17:11 #12
øhhh.. det er vidst rigtigt nok. Jeg har lige kigget og der er ikke noget der hedder Format.com

Men det er jo en original boot diskette der følger med til Win 98 2. udgave..

Har du en idé til hvad jeg kan gøre.?
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 17:12 #13
Hent en bootdisk fra ovenstående link. Der ligger format.com på.
Avatar billede makse Nybegynder
03. august 2001 - 20:44 #14
Husk også at lukke spørgsmålet.
Avatar billede drone Nybegynder
08. august 2001 - 23:53 #15
Hvis ikke du allerede har droppet Me, så prøv lige med den her driver.
http://www.nvidia.com/docs/lo/532/SUPP/12.41-W9X.exe
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
01. september 2001 - 12:57 #16
Du kan prøve at hente den driver jeg har uploadet her ftp://ghostcom.nerdheaven.dk/UPLOAD/nvidia%20grafikkorts%20driver%20Win9x-%20NT4-%202000/

Ca. 12.5 mb den er pakket med Winrar
Avatar billede drone Nybegynder
03. september 2001 - 14:43 #17
Takker for point
Avatar billede makse Nybegynder
03. september 2001 - 19:58 #18
Takker for point. :)