Avatar billede gribben Nybegynder
05. oktober 2011 - 19:09 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Acer Aspire M3910 - Windows 7 - 64 bit

Ovennævnte købte jeg kort før jul 2010, og der har ikke været andet end vrøvl med den, i starten var det periodisk, nu er det flere gange om dagen.

Man vil også gerne undersøge den - men vi kan ikke undvære den i så lang tid, det sædvanligvis tager, da vores telefoni går igennem den.

Nu overvejer vi at købe en bærbar, der også har indgang for modemet, så kan vi sende den anden til undersøgelse/reparation - jeg har ingen erfaring med bærbare.

Er der nogen der har et bud?
Det skal absolut IKKE være 64 bit, da mine ordbøger o.l. ikke kan installeres på en sådan, har jeg erfaret på den håde måde.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 19:28 #1
Hvis du kun har haft vrøvl med den, har du så haft sendt den til rep før?
Avatar billede Slettet bruger
06. oktober 2011 - 07:41 #2
http://www.computerplanet.dk/service/reparation.html

http://www.computerplanet.dk/service/priser.html

den ligger på falconer alle ved holger danskesvej
de fleste pc forretninger har den service med div af priser
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 09:05 #3
Jeg prøver igen, har maskinen været til reperation ved fabrikanten siden købet af den? (Hvis så skriv gerne de antal gange den har)
Avatar billede gribben Nybegynder
06. oktober 2011 - 15:36 #4
Nej, den har ikke været til reparation, da vi som sagt IKKE kan undvære den, da telefoni går gennem den, dog har jeg i en mail taget forbehold for min ret med ovenstående som årsag til at vende tilbage.
Vi ved jo alle sammen, at det kan tage rigtig lang tid også selv om de kun har 2 måske 3 forsøg. Jeg kender godt købelovens bestemmelser.

M.h.t. linket så bor jeg meget langt fra København.

Jeg vil gerne have et bud på hvilken god bærbar 32 bit minimum 4mbt/500 Gb, der kan overtage den stationæres telefoni, altså som minimum har en indgang til modemet.

Det er faktisk det, jeg efterlyser.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 16:34 #5
Hvilken et slags modem snakker vi om? Er det alm lan port i pcen du benytter til telefon os eller?
Avatar billede gribben Nybegynder
06. oktober 2011 - 17:00 #6
Det er en ZyXEL fra Telenor (cybercity). Så vidt jeg er orienteret, er det en lan.
Det er ikke en router, det hele kører på kobberet til én pc.
Nu er den så bare gået i udu igen Tænk selv på alle de bandeord, der skal til ;-)
Har du et bud på en bærbar 32 bit, der er stabil uden for meget bling bling, det har vi ikke brug for.
Det er så 3. besvarelse, jeg ved ikke, hvor de andre er blevet af.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 17:09 #7
#6 Det kommer jo an påp krav til en ny bærbar:

Hvor mange tommer skærm snakker vi om den skal være?
Hvor stor en harddisk? Og ville et alternativ være en ekstern?
Hvilket styresystem? (Ligemeget eller? ud over at den skal være 32 bit)

Nogle bestemte programmer ud over ordbøger?
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 17:32 #8
Jeg har søgt lidt skønt du ikke har svare på ovenstående endnu, generelt vil jeg sige det er svært med 32 bit nu til dags, men jeg er endt med følende pc + forhandler: http://kortlink.dk/9qbv

Maskinen har Windows 7 32 bit iflg et underlink på siden, der følger dog cder med så du kan nedgradere til xp pro, jeg vil dog mene du os burde kunne bruge en alm xp pro installation cd hvis det haves (Nu ved jeg ikke lige om der os er en xp pro licens nøgle med, så jeg kan ikke love følgende)

Men den er billig, det er en kvalitets mærke, dog har jeg aldrig handlet med laptops.dk men jeg synes det er et interessant bud fra dem, men jeg vil dog råde dig kraftigt til og købe en ekstern til og have data på os, så du evt har data på bærbar + ekstern så hvis den ene enhed skulle fejle så er dine data på den anden enhed (Ikke at det nødvendigvis gør, men det er en mindre tommelfinger regel jeg selv har) (Har dog selv samme indhold på 3 harddiske, men det er mere fordi ingen af dem er helt døde endnu..)
Avatar billede gribben Nybegynder
06. oktober 2011 - 18:53 #9
Tusind tak, det vil jeg i den grad overveje, det ligner det jeg gerne vil have.

Hvis du lige gider smide et svar er points dine.
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 19:50 #10
Du får svar her, hvis du gider må du godt skrive til mig hvis du køber følgende og når du får den samt dens tilstand, som sagt er laptops.dk uekendt forhandler for mig (:
Avatar billede gribben Nybegynder
06. oktober 2011 - 20:13 #11
Det skal jeg nok, men jeg mangler et billeder af hvor meget og hvad, der kan tilsluttes, så jeg har tænkt mig at ringe til dem, samt undersøge deres kreditværdighed, hvad jeg altid gør før køb på nettet, smart ikke?

Har du en privat mail jeg kan skrive til i så fald?

Mit er gribben1@net.telenor.dk
Avatar billede Blueeyez Mester
06. oktober 2011 - 20:20 #12
#11 Bar iorden, sender en mail til dig ;)