Avatar billede Glykon360 Nybegynder
05. oktober 2011 - 14:33 Der er 10 kommentarer

NAS

Nogend er ved hvor man kan få fat i en billig NAS-server / Harddisk med HDMI udgang eller andet der kan afspille alle filer på mit tv.??
Avatar billede jokkejensen Novice
05. oktober 2011 - 14:37 #1
understøtter dit tv dlna ?
Avatar billede teknik Juniormester
05. oktober 2011 - 14:53 #2
Hmmm...
De fleste NAS er jo kendetegnet ved at de netop er "Network attatched" Og eksterne diske er gerne "kun usb"
Jeg er ikek lige stødt på nogen med HDMI, dermed ikke sagt at de ikke eksisterer.

Men det er en del nemmere at opfylde dit HDMI ønske hvis vi må tage en media center PC som fx. denne
http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/368442/ASROCK-ION-3D-152DBlack.html

og det er jo ikke for at de er voldsomt dyre

Bruger selv en WD TV Live for at kunne afspille fra min NAS via netværket, den klarer de fleste gængse filmformater dvs. divX AVI mpg. osv. men den rummer ikke selv en.

mvh :-)
Teknik
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2011 - 15:10 #3
playonhd.com - A.C.Ryan laver en glimrende Medieboks, der også kan bruges som NAS...

Både Alt om Data og PC-World har for nyligt anmeldt dem.

Men billig..... - hvad er dit budget?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2011 - 15:12 #4
Mere direkte link: http://playonhd.com/dk/?upn=products&subpage=playonhd2

Dimsen har også HDMI udgang....
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 16:23 #5
Altså billige naser er intet værd, køb en Western digital live tv hd til 600 - 700 kr og en ekstern til 300 - 500 kr og så kan du blot smække den ekstern til fjernsyn og når du vil ha den opdateret i pc, du kan os købe en nas og så forbinde din western digital tv hd live til den.. hvilket nok er den løsning jeg ville vælge, men den koster så lidt ekstra, men det er så vidt jeg ved det hele værd :)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2011 - 18:22 #6
...OG så tror jeg netop du er kommet med den billigste NAS af de nævnte... :-D

WD-Live TV er funktionsmæssigt identisk med eks. A.C.Ryans PlayON HD som jeg linker til, men har langt fra samme kvalitet og funktionalitet. Men er selvfølgelig billigere, så....
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 18:36 #7
#6 Hvorfor er den bedre end Western Digitals?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. oktober 2011 - 18:47 #8
http://playonhd.com/dk/?upn=products&subpage=playonhd2&info=specs kontra http://www.wdc.com/en/products/products.aspx?id=330

Der er MANGE flere funktioner i førstnævnte.

Men helt grundlæggende har jeg da ikke prøvet WD - den faldt på at den ikke kunne afspille ISO filer. D.v.s. at jeg skulle konvertere alle mine DVD film til et eller andet halvkomprimeret format, hvilket for det første ikke gav den fulde kvalitet, og for det andet tog rigtig langt tid... - at lave en ISO-fil tager kun ca. 20 minutter...

Og bevares - jeg ved selvfølgelig ikke om den er bedre end WD Live TV - hvis man ikke har behov for de mange ekstra funktioner, er det jo heller ingen grund til at betale for det...
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 19:14 #9
#8 Iso filer kan WD's fint afspille.. Kender til folk der afspiller .iso filer med sådan en..

Det eneste jeg kan se som faktisk kunne få mig til og overveje den frem for WD's det er den med usb port så man kan smække et wifi usb stick i.. men det kræver så os at følgende er 100% understøttet, hvilket det ikke plejer og være i mit niveau..

Ud over det så har den usb 3.0 hvilket jeg vil sige blot er blær, usb 2.0 burde meget gerne kunne klare jobbet, men det er self rart hvis man har en usb 3.0 ekstern :)

Os det med SD kort, fed mulighed (Vil faktisk sige det er nok den + wifi der imponerer mig mest, men en ting er jo det står der, noget andet er om det virker og derfor søgte jeg lidt og endte på et forum hvor der var en del der sendte deres A.C. Ryans retur.. men jeg vil da sige jeg selv vil undersøge nærmere grundet det med wifi egentligt ville kunne gøre det nemmere (Og jeg ved godt det kræver en god trådløs forbindelse, men det har jeg skam os :) )
Avatar billede ronnienandersen Nybegynder
09. januar 2012 - 18:01 #10
Hej Teknik.

jeg skriver har da jeg kan se at du har nogenlunde tilsvarende udstyr som mig.
Synology DS411j - WD TV Live m/ WIFI

Jeg har en WD TV Live med WIFI som jeg streamer film, billeder
og musik til TV'et med.
Min DS411J er sat til en DLink router DIR 635.
Når jeg streamer som "media share" kan jeg se mine delte mapper (musik, film og billeder), men kan ikke afspille iso filer ligesom jeg heller ikke kan se covers til filmene (Dette kan jeg godt hvis jeg sætter en ekstern harddisk til).
Når jeg så godt ind og streamer som "network share" kan jeg kun se min delte mappe med software og ikke de tre mapper som jeg egentlig gerne vil se (musik, film og billeder).
Jeg kan se på den eksterne harddisk at Wd'en tilføje nogle filer til harddisken (covers m.m.) Så hvordan får jeg givet WD'en lov til skrive på NAS'en???