Avatar billede hkprofil Forsker
04. oktober 2011 - 12:27 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Videoklip brændes til CD-DVD

Jeg har nogle videoklip fra mit digitale kamera som jeg gerne vil brænde ned på en CD-DVD. Jeg benytter Windows 7. Hvordan gør jeg nemmest dette? mvh
Avatar billede Cypern Nybegynder
04. oktober 2011 - 12:34 #1
Øhhhh, du tilslutter dit kamera til din pc og loader filen ned på harddisken og derefter brænder du filen - alternativt kan du bruge moviemaker i win7 til at redigere din videofilm.
Avatar billede niklask Nybegynder
04. oktober 2011 - 12:35 #2
Det kan du gøre via Windows Media Player, her er en guide:
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Burn-a-CD-or-DVD-in-Windows-Media-Player
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2011 - 12:37 #3
Du smider klippene over på din pc, så kommer det helt an på hvad du vil derefter, om de skal direkte på en disk eller redigeres, men hvis vi nu siger de ikke skal redigeres, så kan du bruge følgende programmer:

IMGBurn
CDburnerXP

Begge er gratis programmer til at kopiere data over på cder/dvder

Det kan gøres på flere måder, men du vælger i IMGBurn at "Write files/folders to disc"

så kommer over på dvden/cden, det kommer dog an på hvor du vil afspille dem om følgende vil virke.. (videoernes format mm)
Avatar billede hkprofil Forsker
04. oktober 2011 - 12:47 #4
Cypern: Mine klip er lagt ind på PC. Jeg har ikke noget der hedder moviemaker men en der hedder DVD maker og det virkede ikke, så får jeg dem ind som fotos?
Niklask: Er det ikke kun til musik?
Blueeyez: Jeg vil afspille den på en DVD-afspiller!
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2011 - 12:48 #5
#4 Hvilket filformat er video optagelserne?
Avatar billede hkprofil Forsker
04. oktober 2011 - 12:51 #6
QuickTime-film (.MOV)
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2011 - 12:53 #7
#6 Så burde du meget gerne kunne bruge de programmer jeg skriver længere oppe:) Er lige flink og smide link her:

http://kortlink.dk/9pp2

Smider link til Imgburn, da jeg selv li er ved en maskine med det program og grundet kortlink.dk er fordi lange links fejler tit herinde..
Avatar billede niklask Nybegynder
04. oktober 2011 - 12:54 #8
I guiden står der:

"Data-dvd

På grund af den større kapacitet, skal du bruge denne disktype af alle de samme grunde, som du vil bruge en data-cd, men især hvis du har et større antal filer, end der kan være på en enkelt data-cd.

Indhold: Musik, billeder og videoer

Kapacitet: Ca. 4,7 GB (gigabyte) (omkring 54 timers musik)

Afspilningsenhed: Computere og visse dvd-afspillere. Enheden skal understøtte de filtyper, du føjer til disken, f.eks. WMA, MP3, JPEG eller WMV."
Avatar billede hkprofil Forsker
04. oktober 2011 - 13:22 #9
#7 TAK. Har hentet programmet, men når jeg vil hente filerne, får jeg meddelelsen: "invallid or unsupported image file format" og på listen står der heller ikke nogen med .MOV ?
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2011 - 14:00 #10
#9 du skal vælge: Write files/folders to disc :)
Avatar billede hkprofil Forsker
04. oktober 2011 - 14:17 #11
Det gjorde jeg rent faktisk også!
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2011 - 14:27 #12
#11 Det  lyder nu mere til du i menuen vælger: "Write Image file to disc..
Avatar billede hkprofil Forsker
04. oktober 2011 - 15:13 #13
#12 Så lykkedes det endeligt. Gik ind i den samme igen Write files/folders to disc men skulle bare igennem en hel del flere "vinduer" inden den gik i gang med at brænde. TAK for hjælpen - send venl. svar!
Avatar billede Blueeyez Mester
04. oktober 2011 - 15:28 #14
#13 lyder godt, du får svar her :)
Avatar billede hkprofil Forsker
05. oktober 2011 - 07:53 #15
UPS - den kan ikke ses på min DVD-afspiller?
Avatar billede hkprofil Forsker
05. oktober 2011 - 08:16 #16
Nu har jeg også konverteret til .AVI men heller ikke det format kan læses på DVD-afspilleren?
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 11:23 #17
Hvad er model navn på din dvd afspiller? Og hvilke cd/dvd skiver bruger du? gerne et link til den type cd/dvd du bruger
Avatar billede hkprofil Forsker
05. oktober 2011 - 12:06 #18
Det er en Sony og jeg bruger Verbatim DVD+R 4,7 GB 16x speed 120 min.
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 14:04 #19
#18 Der står et eller andet slags model nr på din sony afspiller, det er den jeg skal bruge, så jeg kan finde den du har og se hvilke formater den understøtter ;)

Jeg har nogle eksempler herunder hvordan model navnet måske kan se ud:

DVP-SR150
DVP-SR350
DVP-SR750H
DVP-SR100

Følgende er dvd afspillere fra Sony
Avatar billede hkprofil Forsker
05. oktober 2011 - 19:25 #20
Den hedder: Sony DAV-DZ 110 (DVD Home Theater System)
Avatar billede Blueeyez Mester
05. oktober 2011 - 19:41 #21
Jeg ved ikke om følgende vil gøre en forskel, men prøv med følgende program og konverter video filerne til evt .vob hvis muligt:

http://kortlink.dk/9prs

Jeg kan ikke finde fil formaterne den understøtter og måske har jeg, men måden det står på gør mig meget i tvivl omkring følgende, det kan måske være dvd/cden du bruger der fejler, men jeg kan ikke svare på det, da jeg ikke ved hvilken type dvd/cd du bruger.. så derfor synes jeg du skal prøve og konvertere, hvis du har manualen eller kassen til den endnu så kan det være der står hvilke video formater den understøtter, men vob er så vidt jeg ved en standard alle dvd afspillere kan :)
Avatar billede hkprofil Forsker
10. oktober 2011 - 07:58 #22
Jeg tror jeg må droppe at brænde ned på CD, men må i stedet lægge "filmen" på nøgle og vise den via USB-stik! Mange tak for engagement!