Avatar billede bars Nybegynder
03. oktober 2011 - 14:42 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Form med betinget valg

Hej

Er der nogen der kan hjælpe mig med at lave en html form med nogle betingede valg?

Jeg tænker her på noget med en ja/nej radioboks og resten af formen ser forskellig ud alt efter hvad man vælger.

Så skal den gerne ende med at sende en mail når den submittes.

Så skal jeg jo nok også have noget validering på om/hvad der er tastet i input felterne.

Nogen der er friske på at hjælpe med dette?
Avatar billede claes57 Ekspert
03. oktober 2011 - 15:15 #1
asp eller php?
og så lav en tegning/skitse og læg den ud på en billedserver, og send link herind, så vi kan se på opgaven.
radio-knapper kan jo bare vise/skjule nogle div'er med de andre valg, så det er ikke så svært igen...
Avatar billede pstidsen Novice
03. oktober 2011 - 17:01 #2
Sådan får du sendt mail udfra formen: http://www.eksperten.dk/guide/1410
Avatar billede bars Nybegynder
04. oktober 2011 - 08:28 #3
Her er et billede af hvad jeg gerne vil have lavet

http://billedeupload.dk/upload/files/2011-10/4099855e.jpg

Jeg håber det giver mening.
Avatar billede bars Nybegynder
04. oktober 2011 - 08:31 #4
og forresten, den skal ligge på et sharepoint site, så jeg tror ikke det er muligt at lave serverside kode (hvis man kan er det sikkert asp).
Avatar billede claes57 Ekspert
04. oktober 2011 - 11:05 #5
det er så asp.net - det har jeg ingen erfaring i...
Avatar billede bars Nybegynder
04. oktober 2011 - 11:17 #6
Jeg kan lave en form side, der kan jeg bruge alm html, så det burde være muligt.

Det er bare en evighed siden jeg har skrevet noget kode, og jeg kan ikke huske alt det html der skal bruges.
Avatar billede majbom Novice
04. oktober 2011 - 19:10 #7
alt andet end afsendelse af mail kan jo klares i javascript, så hvis du smider spørgsmålet derover, så kan du helt sikkert få hjælp til den del dér :)
Avatar billede pstidsen Novice
04. oktober 2011 - 21:17 #8
#7: Mail kan/skal jo laves i php. Så kan man vel ligeså godt også lave det andet i php. :O
Avatar billede majbom Novice
05. oktober 2011 - 06:23 #9
-> #8 - da ikke hvis det kører på en ASP-server!

og det med at skifte formens udseende alt efter hvilken radio der er valgt skal vælg ske on-the-fly, så det ville da ikke give mening at lave det serverside...
Avatar billede pstidsen Novice
05. oktober 2011 - 16:20 #10
ok
Avatar billede bars Nybegynder
06. oktober 2011 - 09:16 #11
Hvor skal jeg så ligge mit spørgsmål her på exp?

Det drejer sig om en custom form til en sharepoint server der kan sende en mail med de indtastede data fra formen?
Avatar billede majbom Novice
06. oktober 2011 - 12:21 #12
javascript for at få hjælp til den dynamiske form og asp.net for at få hjælp til mail-delen vil jeg tro...
Avatar billede bars Nybegynder
12. oktober 2011 - 11:20 #13
Lukker og slukekr her, tak for vejledningen til jer der har skrevet.