Avatar billede mark4400 Nybegynder
02. oktober 2011 - 11:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

kan man downloade direkte ned til ens hard disk?

Kan man f.eks vælge hvis du downloder en fil at downloade den direkte ned til hard disken så man undgår lagering på computeren? kan det også lade sig gøre med en torrent hvis ja hvordan?
Avatar billede juleulven Nybegynder
02. oktober 2011 - 11:21 #1
beklager men dit spørgsmål giver ikke megen mening men here goes...

når du downloader bliver det jo ALTID lagt på din hardisk. Først som en temp-fil og dernæst på den placering du vælger under downloadningen.

Hvis vi snakker Torrents findes der netværksharddiske (NAS) der kan håndtere Torrents direkte. Dvs du downloader en Torrent du så placerer i en mappe på din NAS også overtager "Torrent applikatonen" og påbegynder download af de filfragmenter som Torrent-filen definerer...
Avatar billede mark4400 Nybegynder
02. oktober 2011 - 11:27 #2
ups glemte at skrive ekstern hard disk (
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2011 - 11:37 #3
Hvis du bruger Firefox kan du i opsættet vælge den mappepladcering som du vil gemme i. Jeg kan dog ikke 100% sige du kan save til disk, da jeg ikke har muligheden for at teste det.
i firefox skal du ind i opsættet under generelt. Her kan du vælge hvor det skal hen. Du kan trykke på browse og vælge mappepladceringen.

I Utorrent kan du gå ind i indstillinger og vælge directories og vælge pladcering her. Her kan man vælge en midlertidig sted for ufuldendte downloads, og en anden når filen er hentet.
02. oktober 2011 - 11:58 #4
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---

Ved brug af IE gemmes en given download først ved [Temporary Internet Files] - når download er gennemfør SÅ copy filen til den ønskede placering.
DOG: IE9 gemmer faktisk direke på ønskede placering med det samme!

---

www.eksperten.dk/list/aabnespoergsmaal/mark4400 Point ude: 210 ?
Avatar billede Blueeyez Mester
02. oktober 2011 - 13:18 #5
Du kan gemme dine downloads hvor du vil, blot indtil det program du bruger til følgende destination.
Avatar billede TumseMM Nybegynder
03. oktober 2011 - 12:24 #6
hvis du downloader via. utorrent, kan du vælge destinationsmappe.

Prøv at tryk højreklik på din torrent, og vælg avanceret, så tror jeg at du kan vælge hvor filen skal gemmes. :)