Avatar billede sholck Nybegynder
01. oktober 2011 - 12:41 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Boot

Jeg havde en sidepartition med linux som jeg slettede. Hvis jeg ikke valgte andet startede jeg i Ubuntu.

Nu starter jeg til en besked om "ukendt filsystem". Jeg har lavet en USB-nøgle med linux-installation, men jeg får beskeden "Syslinux 4.04 ....bla bla
ERROR: No configuration file found
No DEFAULT or UI configuration directive found!
Boot:_"

Hvordan får jeg liv i den igen?
Avatar billede PeteSK Nybegynder
01. oktober 2011 - 13:56 #1
ikke forstået...

du har lavet en linux-installation (Hvilken linux distribution?)

Har du installeret linux på din usb? eller har du lavede du usb om til en boot-usb ?

Hvordan har du lavet dette?

Og hvad er det du gerne vil have liv i igen? Ubuntu eller ?
Avatar billede PeteSK Nybegynder
01. oktober 2011 - 13:56 #2
Se lige bort fra at jeg har stavet forkert, har lige pt svejser hjerne (;
Avatar billede sholck Nybegynder
01. oktober 2011 - 18:03 #3
Hej, jeg så ingen fejl, så svejs trygt videre, smil.

Jeg lavede en boot USB-nøgle på ubuntu.com, men den giver ovennævnte fejl. Jeg vil gerne have linux, jeg kender kun Ubuntu.

/Søren
Avatar billede PeteSK Nybegynder
03. oktober 2011 - 14:05 #4
Sorry for mit sene svar.
Er det i windows ?  Men fejlen skyldes som regl at den ikke for sat USB-nøglen ordenligt op.

du kan prøve med unetbootin. Har oplevet det kan drille nogle gange, ved ikke helt hvorfor, men der er mange måder du kan lave det på.
Avatar billede sholck Nybegynder
06. december 2011 - 12:43 #5
Jeg gav op til sidst og fandt genetableringsspørgsmål.