Avatar billede Thennek_Nesnah Nybegynder
01. oktober 2011 - 12:38 Der er 10 kommentarer

Mobilt netværk VS. Bredbånd

Hejsa,

Jeg overvejer kraftigt at opsige min 20/2 bredbånds forbindelse hos fullrate til fordel for en ny smartphone, hvor jeg kan gå på nettet ubegrænset. Dvs. jeg vil bruge min tlf. som modem til min Pc.  Det er lidt i et forsøg på at gøre det hele lidt billigere og mere simpelt. Jeg har læst mig til at downloadhastigeden de fleste steder ligger på omkring 6. Jeg bruger for det meste internettet, til mails, FB, upload af skoleopgaver, diverse research opgaver, youtube mv.

Jeg betaler 300,- kr. for bredbånd her hjemme.

Er det noget I selv har prøvet eller overvejet ?

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres meninger om min ide.

På forhånd tak !
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 13:20 #1
din mobil  skal  ha Wi-Fi og 3G netværk på så kan du brove din mobil som router ( vis du ser videoer på youtube kan det gå langsom også Downloader videoder og musik fra nette kan det godt gå langsom musik download 4 gb data videoer 8 gb dataer og spil 3 gb data
Avatar billede Thennek_Nesnah Nybegynder
01. oktober 2011 - 14:03 #2
Vil der ikke pr. automatik være Wifi og 3G netværk på en iphone 4 eller den nye Samsung S 2 ?
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 14:11 #3
på iphone 4 har 3G netværk
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 14:11 #4
og htc
Avatar billede Wally73 Mester
01. oktober 2011 - 14:23 #5
Det er ikke altid nødvendigt med WIFI.
Min HTC Desire HD kan godt virke som WIFI Access point for det mobile bredbånd, men jeg foretrækker nu bare at benytte et USB kabel til telefonen i stedet for.

Det virker, men det er ikke noget jeg kunne acceptere som en permanent løsning.
Man kan nok hente 6mb/s ned hvis det er større filer, men det der tager tid er at starte hentningen af filer op og internettet består nu oftest af en hel masse små filer, hvilket gør det ret langsomt.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
02. oktober 2011 - 17:38 #6
Det er ikke noget, der kan anbefales til især youtube. Jeg ville enten nedgradere til eks. en 12 mbit hos fullrate (mest optimalt), eller forsøge mig med en mobil bredbånds løsning uden binding - evt. CBB, Telmore eller Skyline: http://www.internet-bredbaand.dk/mobilt-bredbaand/
Avatar billede bredbaandmobilt Nybegynder
02. oktober 2011 - 19:30 #7
Jeg kan kun anbefale løsningen, hvis du ikke bruger dit internet voldsomt meget.

Ping hastigheden på mobilt bredbånd er altså pænt høj og det er irriterende at surfe med.

Men naturligvis en smagssag. Jeg har overlevet en måned på oister og telia mobilt bredbånd....det gik, men flere ting var utilfredsstillende og derfor vil jeg ikke anbefale at skifte fra bredbånd til mobilt bredbånd.

Desuden er der jo trafik begrænsning på alle mobile bredbånd.

Men altså:

Bruger du kun dit internet til lidt surfning, jamen så er det da en fin ide, jeg kan anbefale oister.

Bruger du dit internet meget og er du dybt afhængig af det, så lad vær.

Du kan se en liste over mobil abonnementer og hvor meget data  de indeholder her:

http://www.bredbaandmobilt.dk/fri_tale_abonnement.htm
Avatar billede carlo57 Nybegynder
03. oktober 2011 - 20:16 #8
Hej
Med de opgaver du skal løse med dit internet - så køb et mobilt bredbånd f eks hos Oister.dk, der er 3's billigudgave. Start med M udgaven 5 GB/mdr. Ellers L med 10 GB. Hastigheden er rigtig god til dine opgaver. Streamer fint.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. oktober 2011 - 22:58 #9
Men tjek lige at du har dækning med Oister inden du køber.
Avatar billede Andyboy Nybegynder
10. oktober 2011 - 19:50 #10
Oister har så lige lanceret ny kampagne så du får de første 3 måneder til ½ pris. Stadig uden binding hvis du har modem i forvejen - alternativt 6 måneder med binding og 1 kr. for modem:
http://www.internet-bredbaand.dk/529/oister-mobilt-bredband-%C2%BD-pris-de-forste-3-maneder/