Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. oktober 2011 - 10:28 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Windows

hey guys.

her igår fuckede jeg min pc op ved at komme til at afinstallere "Catalist controle center" som er det progarm der er til mit grafikkort. inden jeg gjorde det så jeg et mit grafik kort hed AMD men efter det hedder det AVG.
har prøvet at downloade catalist controle center igen men den skriver hele tiden fejl.
så jeg tror min eneste udvej er at slette windows og installere det igen. men her kommer så "spørgsmålet" kan man bruge den samme produkt kode en gang til (den produkt kode der er til windows pakken)uden man er nød til at købe en ny windows pakke??

(skal lige siges at jeg ikke kan spille uden det program så det er remligt vigtigt da det er det jeg bruger min pc okay meget på)

på forhånd tak :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2011 - 10:42 #1
Prøv at fjerne grafik kortet i enhedshåndteringen og genstart pc.
Bliver det kaldt AVG så?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2011 - 10:43 #2
Har du forsøgt at systemgendanne til før du fjernede driveren?
01. oktober 2011 - 11:37 #3
Du/I skal altid skrive under hvilket Styresystem det drejer sig om!
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, ... ?
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2011 - 11:58 #4
Hej Mathias

Du kan altid reinstallere din computer med den oprindelige kode.
du skal nok lave en aktivering igen og hvis du er lidt uheldig ringe til Microsoft og oplyse du har reinstalleret.

Angående dit problem: så tror jeg ikke en reinstallation er nødvendig.
1. kig i kontrolpanel, tilføj/fjern programmer, fjern alt omkring ATI
2. genstart computer
3. kig i "program folderne" og slet mapper med ATI
4. downloade nyeste Catalyst pakke og reinstaller

p.s. det virker lidt som om du roder rundt i ATI, AMD og AVG som henholdsvis er Grafikkort, CPU og program producent...
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. oktober 2011 - 14:06 #5
tak for det prøver lige nogle af jeres forslag.
vender tilbage når jeg har prøvet.. :)
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. oktober 2011 - 14:17 #6
karise:
det er windows 7 64bit. :)
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. oktober 2011 - 14:46 #7
220661:

hej hvis jeg går ind og fjerne det frosvinder billedet fra min skærm så ikke..?
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2011 - 14:55 #8
Nej. Hvis der sker noget vil den gå ned i 800x600 opløsning. Men dit kort vil bleve genkendt når du genstarter pc, og når den er oppe igen vil den opstarte i 800x600 igen til du får installeret driveren. Det skulle meget gerne komme til at hedde ATI igen.

Systemgendannelse til før problem opstod, havde du prøvet dette??
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. oktober 2011 - 15:05 #9
hvad mener du helt præcist med det nederste?? prøv at uddybe dig lidt mere :)
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2011 - 15:21 #10
Det nederste??
Det jeg skrev var at den vil gå ned på standard driveren, der giver en opløsning på 800x600 pixels.
Den rigtige opløsning får du kun når driver er aktiveret.
Har du forsøgt om den vil opdatere gennem Windows update?
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. oktober 2011 - 15:27 #11
hver gang jeg downloader skriver den følgende: AMD Catalyst tm Mobility kan ikke downloades på grund af inkompatibel hardware/software i computeren.

computeren indeholder ikke egnet grafikadapter"

det er næsten direkte kopieret undtagen tm da det står med lille skrift oppe i højre side af Catalyst
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2011 - 15:34 #12
Hvad hedder grafik kortet i pc?
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. oktober 2011 - 16:07 #13
AMD Radeon HD 6750M
Avatar billede 220661 Ekspert
01. oktober 2011 - 16:26 #14
hov jeg glemte at spørge om det er en bærbar eller stationær pc?
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2011 - 17:13 #15
tillæg til "220661" er det en samle selv eller en færdig købt maskine? f.eks Acer/HP eller lign?

for de kører nemlig ikke altid med standard drivere men nogle specielt programmerede drivere ... og hvis man så henter den "almene ATI Catalyst" smasker systemet ...
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. oktober 2011 - 18:14 #16
det er en macbook pro (Bærbar) som køre bootcamp (bootcamp går det muligt at både køre mac os go windows på samme harddisk)
Avatar billede mathias2405 Nybegynder
01. oktober 2011 - 18:49 #17
Hej.
tak til jer begge to :)
på en måde lige meget tak for juleulven var ham der faktisk fik mig selv til at klare det men også tak til dig 220661 for at have hjulpet mig så meget men nu har jeg klaret det så i kan bare lægge et svar så i kan få jeres point :)
Avatar billede juleulven Nybegynder
01. oktober 2011 - 19:23 #18
velbekomme ...
Avatar billede Novice-1 Forsker
01. oktober 2011 - 21:37 #19
For en anden gangs skyld
brug evt. programmet Fcleaner/  værktøj/  Systeminformation

Jeg vil ikke anbefale at bruge programmet til andet
--medmindre man er ekspert og ved hvad man gør

-og er ikke klar over, hvorvidt systemgendannelse virker
-hvis man er kommet til at lave ulykker med programmet af en eller anden slags