Avatar billede mch Nybegynder
30. september 2011 - 11:52 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Diagram, kan baggrund i et diagram skifte afhængig af valgte intervaller jf. aktieværdier

I forbindelse med risikoanalyse skal diagram bestående af punkter, kunne vise når punkter befinder i fastelagte områder ( risikoprofiler). Rød, gul, orange og grønt område.

Kan skal kunne aflæse af diagrammet om et punkt (ved hjælpe af diagrammets baggrund) ligger i en af kategorierne: Kritisk, moderat, lav, eller ingen risiko.

Kan det lade sig gøre?
Avatar billede KurtOA Praktikant
01. oktober 2011 - 20:07 #1
Hej Mch.

Umiddelbart har jeg ikke fundet nogen metode til at bruge excels egne baggrunde i diagrammet til dette. Jeg har istdet brugt en metode med at lave en grafikfil med de ønskede farver i bestemt størrelser i fht til hinanden.

Jeg har lavet et lille eksempel til dig her:

http://gupl.dk/66276/

I filen har jeg vha min grafikfil (som baggrund) lavet et eksempel på målingsværdier
0-25 kommer til at ligge i et grønt felt
26-50 i et gult felt
51-75 i et orange
- og 76-100 i et gult felt.

Denne brug kræver at man laver sin graf i en bestemt størrelse vha af skaleen - her har jeg bestemt at den skal vise fra 0-100.

Måske det er noget i denne retning du kan bruge?

mvh Kurt
Avatar billede Slettet bruger
03. oktober 2011 - 06:51 #2
Hvis du ønsker at lave det hele i Excel er der en fin vejledning her:

http://peltiertech.com/WordPress/excel-charts-with-horizontal-bands/

Hans
Avatar billede mch Nybegynder
04. oktober 2011 - 18:18 #3
Tusind tak for jeres bud. Det ser meget spændende ud. Jeg har desværre ikke på stående fod tid til at efterprøve. Spørgsmål var foranledig af behov hos kollega. Jeg har videresendt jeres forslag. Faktiske muligheder. Vil efterprøve ved lejlighed. Tak, igen.
Avatar billede mch Nybegynder
16. oktober 2011 - 17:47 #4
Hej dkhanknu

Jeg vil gerne give dig pointene. Kan jeg få dig til at skrive til et "svar". Som vist er den eneste måde jeg kan overhøre og afsluttet denne tråd.

Mvh Marianne
Avatar billede Slettet bruger
16. oktober 2011 - 18:24 #5
OK.
Hans