Avatar billede DonPipe Nybegynder
30. september 2011 - 00:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 booter over 2 min 30 sek !!!

Hey folkens,

Jeg står med et lille irriterende problem og håber i ka hjælpe mig lidt.

Jeg har lige bygget en computer og siden første gang den blev tændt har den bootet på lidt over 2 min.

specs:
Asus maximus IV gene-z republic of gamers
i7 2600k m. corsair h80 cpu køler
radeon 6950 2gb
2x4gb 1300mhz RAM
ocz vertex ssd 120gb harddisk
600w corsair strømforsyning
kører på windows 7 home premium 64bit

Problemet:

Først dukker en bootscreen op og ca. 30 sek efter siger motherboarded *bip* og den booter igen til samme bootscreen. efter 30-40 sek igen kommer windows logoget frem. der står "starting windows" i ca. 30 sek og så kommer lysene til windowslogoet. Efter de 2 min 30 sek kommer den ind i windows og det tar den 3 sek og så er den klar til brug. Alt kører fint efter boot og har lige spillet BF3 hele dagen uden problemer.

Prøvet:

-Installere alle drivere til alle dele muligt.
-Opdatere windows helt.
-Trykket på en "clr cmos" knap på motherboardet.
-Trykket på en "GO" knap på motherboardet.
-Skifte plads på ram.
-Starte u. harddisk og cd-drev. (Boot til BIOS stadig over 1 min)
-Slå hovedet ind i væggen. (Booter stadig over 2 min)

Nogen der har styr på sagerne eller har oplevet det samme? please hjælp, går snart psykisk ned.
Avatar billede KHHP Juniormester
30. september 2011 - 07:48 #1
Du kan inde i BIOS aktivere noget der hedder Fast Boot eller Quick Boot. Det nedsatte boottiden på min pc, men alternativt kunne du forsøge at opdatere BIOS, hente nyeste driver til ALT hos producenten, som i dit tilfælde er ASUS.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2011 - 16:43 #2
Prøv at lade den gå i dvale, hvor den gemmer de kørende processer på harddisken og herefter lukker ned.
Hvor hurtig er den så?
Avatar billede DonPipe Nybegynder
30. september 2011 - 17:02 #3
KHHP

Mit gamle motherboard havde quick boot, men ka ikk finde den på denne bios. min bios er også up to date. Jeg hentede også alt fra asus. men noget siger at det ikk er driver eller software der er problemet. Problemet var der før jeg installerede windows

220661

Jeg trykkede "Sleep" og det tog den 3-4 sek at komme tilbage.
Prøvede "Hibernate" og det var det samme dobble boot osv frem til windows logo. Men var måske 30 sek hurtigere.
Avatar billede 220661 Ekspert
30. september 2011 - 17:09 #4
Hmm. Er der konflikter mellem hardware i enhedshåndteringen?
Jeg kører xp her, og kan se om hardware konflikter i system oplysninger. Jeg ved ikke om det er på samme måde i Win 7?
Avatar billede DonPipe Nybegynder
30. september 2011 - 19:02 #5
umiddelbart er der ikke noget at se i enhedshåndteringen. alt fungerer...
Avatar billede DonPipe Nybegynder
01. oktober 2011 - 22:57 #6
Tak for hjælpen! Jeg har fundet problemet!! weeeeeeee

Der var kortlæser på kabinettets front som var tilsluttet motherboarded. De 2 kunne åbenbart ikke enes så jeg må leve uden den. Den booter på 25 sek nu... fandme dejligt

ciao !!
Avatar billede 220661 Ekspert
02. oktober 2011 - 07:31 #7
Hvordan opdagede du det?
Pillede du dem bare fra for at teste?
Husk du har garanti på disse dele, hvis de er defekte, da din pc er helt ny.
Avatar billede DonPipe Nybegynder
02. oktober 2011 - 22:57 #8
Jeg pillede dem af en af gangen for at se hva det var der fejlede. Havde slet ikk tænkt over kortlæseren fordi den sidder direkte på motherboarded. havde også en usb i fronten men det en ledning som går gennem kabinetet og så bag på motherboarded. men er rigtig glad for at det funger nu. det irriterede mig rigtig meget. gider ikke bruge tid på at bytte eller noget. har en usb kortlæser hvis den skal bruges...