Avatar billede Malika Nybegynder
29. september 2011 - 21:30 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

PHP og AJQX problem

Hej,

Jeg har prøvet at gemme data fra en tabel i databasen..
vha Ajax og javascript... Men det virker ikke.. der kommer en besked frem...:(

<br/>
<b>Notice</b> Undefined index: orderID in <b> navnet på filen</b> on line <b>4</b> <br/>
Incorrect integer value:" for column 'orderID' row 1

Hvordan løser jeg dette problem...???
Avatar billede majbom Novice
29. september 2011 - 21:36 #1
det er en fejl i din php-kode - prøv at smid koden ind på pastebin.com og læg et link her...
Avatar billede Malika Nybegynder
29. september 2011 - 21:40 #2
Avatar billede majbom Novice
29. september 2011 - 21:49 #3
der er ikke nogen variabel i dit $_POST-array der hedder "orderID"

og så skal du ikke hav ' rundt om dine værdier, når kolonnen er tal

jeg ville nok lave et tjek på om de 3 variabler indeholder det du skal bruge og hvis ikke, returneres der en fejlmeddelelse som du kan "bruge" i dit ajax-script...
Avatar billede Malika Nybegynder
29. september 2011 - 21:54 #4
men det er fordi der er to tabeller der har forbindelse til hinanden. OrderID skal hentes fra den anden tabel.. Hvordan kan det gøres..???
Avatar billede majbom Novice
29. september 2011 - 21:56 #5
som din kode er nu, tror den at du sender OrderID med fra dit ajax-script - det er ikke det du vil?

hvordan har OrderID relation til de andre 2 felter du har i den viste php-kode?
Avatar billede Malika Nybegynder
29. september 2011 - 21:58 #6
Det er id på produktet og en slags beskrivelse...

Jeg vil gerne have at den skal hente order ID fra en anden php dokument...
Avatar billede Malika Nybegynder
29. september 2011 - 21:59 #7
hvordan gøre jeg det...???
Avatar billede majbom Novice
29. september 2011 - 22:05 #8
du kan ikke hente en variabel fra et php-dokument...

har du ikke alle de nødvendige variabler på den side hvor du har dit ajax-script?

smid evt. koden til den side også...

jeg vender tilbage i morgen, hvis ikke andre har hjulpet i mellemtiden..
Avatar billede Malika Nybegynder
29. september 2011 - 22:09 #9
OK...:)
Avatar billede majbom Novice
30. september 2011 - 07:57 #10
læste du andet end sidste linje i #8?
Avatar billede Malika Nybegynder
30. september 2011 - 12:25 #11
Jeg har fået lidt af det til virke...
Men jeg har et andet problem nu...
Hvordan kan man får fat i en variabel fra javascript fra en anden php fil....
Avatar billede majbom Novice
30. september 2011 - 19:56 #12
med AJAX ?
Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 00:17 #13
Undskyld jeg først svare nu..
Ja jeg er igang med at bruge ajax... Og har et problem... Kan du hjælpe...:)
Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 00:25 #14
hvordan kan man modtage data ved hjælp af ajax uden at sende data..??:)
Avatar billede Malika Nybegynder
02. oktober 2011 - 15:39 #15
jeg lukker..
Avatar billede majbom Novice
02. oktober 2011 - 19:46 #16
jamen selv tak da...?