Avatar billede artico Novice
29. september 2011 - 20:16 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

javascript:void(0)

Jeg har brug for at få dette link:

index.php?aid='.$sub_overskrift['artikler_id'].'&nx=content/content

skrevet samen med dette:

<a href="java script:void(0);">'.$sub_overskrift['ANAME'].'</a>

Jeg har forsøgt dette herunder, men den smider ikke linket med op i adresselinjen ?

<a href="java script:void('.$sub_overskrift['artikler_id'].');index.php?aid='.$sub_overskrift['artikler_id'].'&nx=content/content">'.$sub_overskrift['ANAME'].'</a>

Hvad er der mon galt?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
29. september 2011 - 20:23 #1
void() er en javascript funktion der gør ingenting. Det er derfor man plejer at bruge den i href da det felt så bliver brugt.

Eller man kan gøre følgende:

<a href="java script:void(); dinfunction();">aa</a>

Hvis du alligevel vil gå til den url hvorfor så ikke bare lave det sådan her:

<a href="index.php?aid='.$sub_overskrift['artikler_id'].'&nx=content/content">'.$sub_overskrift['ANAME'].'</a>

??
Avatar billede majbom Novice
29. september 2011 - 20:25 #2
hvorfor har du et link hvor href ikke er andet end

java script: void(0);

?

hvad vil du gerne opnå?
Avatar billede artico Novice
29. september 2011 - 20:58 #3
Det er en træ menu som klapper sammen :-)

se: http://tusseweb.dk/ klik på ARTIKLER så åbner menuen, men his du klikker på et af linkene så klapper menuen sammen igen :-(

det er et Jquery script sammen med:

<!--//--><![CDATA[//><!--
    $(document).ready(function() {
        $("#root ul").each(function() {$(this).css("display", "none");});
        $("#root .category").click(function() {
            var childid = "#" + $(this).attr("childid");
            if ($(childid).css("display") == "none") {$(childid).css("display", "block");}
            else {$(childid).css("display", "none");}
            if ($(this).hasClass("cat_close")) {$(this).removeClass("cat_close").addClass("cat_open");}
            else{$(this).removeClass("cat_open").addClass("cat_close");}
        });
//--><!]]>
Avatar billede a2p-dk Nybegynder
05. oktober 2011 - 10:08 #4
<a href="java script:void(0);" onclick="location.href=\'index.php?aid='.$sub_overskrift['artikler_id'].'&nx=content/content\'">'.$sub_overskrift['ANAME'].'</a>

Så fyres den af med en onclick event.
Avatar billede artico Novice
16. oktober 2011 - 15:39 #5
send et svar a2p-dk
Avatar billede artico Novice
05. november 2011 - 12:30 #6
lukker
Avatar billede olebole Juniormester
05. november 2011 - 15:38 #7
<ole>

Måska du også skulle prøve at kikke på din udkommentering af CDATA blokken, der indeholder scriptet. Den giver ikke for to ører mening  =)

/mvh
</bole>