Avatar billede para7 Nybegynder
28. september 2011 - 13:13 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Gigahost Joomla hacked by Dr.SiLnT HilL

Er der nogen der har ideer til at reetablere? Gigahost mener man skal reetablere filer og at databasen nok ikke er berørt.
Jeg har udskiftet den hackede index.html med en foreløbig. Der er ikke rettet i configuration.php i roden af joomla.
Men kalder man joomla folderen rent,får man følgende:
Linux web13 2.6.26-2-vserver-amd64 #1 SMP Mon Jun 13 18:00:48 UTC 2011 x86_64
Vælg fil - Der er ikke valgt nogen fil Upload

Der er en to dage gammel backup, men rodfilen index.html er hacket.
Avatar billede martiinkolle Nybegynder
05. oktober 2011 - 13:21 #1
Jamen jamen, det var ikke så godt :)

Har du lavet nogle store ændringer i CORE filerne, eller har du bare en helt almindelig installation af joomla, også installeret nogle extensions?

Hvis, skal du slette alle dine filer fra joomla! Hente en ny version - husk at hvis du brugte 1.5 skal du hente 1.5 igen!

Derefter laver du en installation af joomla- med en anden database end den der blev hacket! - efter du har installeret Joomla, går du ind og ændre database oplysninger, så de er samme som før (altså til den installation som blev hacket!)

Simpelt er det bare!" :D
Avatar billede para7 Nybegynder
05. oktober 2011 - 13:30 #2
Det er en kunde, som har en Joomla 1.5 uændret siden 2009.
Jeg har netop fået klaret hele reetableringen. Hostingen havde en gammel backup af filerne, og jeg gik i phpmyadmin og oprettede en ny admin, og så kørte det igen. Selvfølgelig slettede jeg filerne på serveren, som jo kan have bagdøre liggende.
Tak for idder, men altså er et klaret, og jeg lukker...