Avatar billede obele Nybegynder
03. august 2001 - 13:00 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændrede billede ikoner?

Jeg prøvede, at installere Netscape 6.0
Dette medførte, at alle mine billedikoner
blev ændret til Netscapes default ikon.

Efter jeg har afinstalleret Netscape, er mine billed-
ikoner stadigvæk ændre til Netscapes default ikon.

Hvordan får jeg ændret mine billedikoner tilbage til normale standart billedeikoner?

Avatar billede goulduck Nybegynder
03. august 2001 - 15:03 #1
Der skal du nok ændre dem manuelt. Hvis du fx køre Acdsee - så kan du i options sætte \"Fille Assosiations\" ... så kan du gøre det.

Hvis du dobbelt klikker på disse filer, åbner den så det rigtige program?

Er dette sandt, så kan downloade \"Tweak UI\" fra http://download.cnet.com/downloads/0-1461985-100-2830963.html?tag=st.dl.10001-103-1.lst-7-1.2830963

Når dette så er installeret, så åbner du det og går ind under fanbladet \"Repair\" og vælger rebuild icons. Så skulle den nul-stille dine ikoner.
Avatar billede obele Nybegynder
03. august 2001 - 16:32 #2
yepper er korekt, men da jeg downloadede
tweakUI var der ingen eksekverbar .exe fil?

Kun:
tweakui.cnt
og nogle drivere.
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. august 2001 - 19:58 #3
Du skal følge instukserne .. welll:

Du skal højreklikke på .INF filen og vælge \"installere\".

Her efter vil der ligge et punkt i kontrol paneltet, som hedder Tweak UI

Det er alså ikke drivere filer!
Avatar billede obele Nybegynder
03. august 2001 - 21:35 #4
Det virkede tak for hjælpen!
Avatar billede goulduck Nybegynder
03. august 2001 - 22:10 #5
Nice :-)

Det er det som hedder ikon-cache, som ikke altid er up-to-date. Så denne bliver slettet, ved at gøre som du gør.
Avatar billede obele Nybegynder
03. august 2001 - 23:12 #6
Oki men nu er alle mine billeder med default ikon.
Hvordan får jeg dem skiftet til jpg og gik
standart ikoner?

Hilsen Obele
Avatar billede goulduck Nybegynder
04. august 2001 - 10:39 #7
Hvilket ikon plejer der at være? Hvilket program plejer der at starte op?