Avatar billede TeHM Nybegynder
25. september 2011 - 18:11 Der er 4 kommentarer

STOP 0x00000024

Hej

Jeg har i den senere tid haft en længere opstartstid en normalt, og valgte derfor for nyligt at installere 'registry tools' og købe 'pc tools'. Satte derpå pc tools til at defragmentere computeren ved næste genstart. Dette førte til en tilsyneladende endeløs proces som endte med at jeg cuttede forbindelsen. Der efter kunne computeren atter tændes, hverken hurtigere eller langsommere end før, men fra og med dagen efter var den helt galt:

Når jeg tænder computeren får jeg beskeden:
_________________________________________________________________
"Windows kunne i starte. Dette kan skyldes en nylig ændring af harware eller software.

Hvis nogle af Windows-filerne er blevet beskadiget eller konfigureret forkert, kan Reparaion under start hjælpe med at diagnosticere og rette problemet. Hvis strømmen blev afbrudt under starten, skal du vælge Start Windows normalt.
(Brug piletasterne til at fremhæve den ønskede indstilling).

Start Reparation under start (anbefales)
Start Windows normalt

Antal sekunder til den fremhævede indstilling vælges automatisk: 29
Beskrivelse: Løs problemer, der forhindrer Windows i at starte.
_________________________________________________________________

Vælger jeg 'Reparation under start' indlæser windows filer, hvor efter den 'grønne stribe, ruller et par gange. Så kommer der en sølvgrå skærmbaggrund og et tomt vindue med titlen:

X:\Windowa\system32\drvload.exe

Så ser der intet i et minuts tid, hvorefter et andet vindue med titlen 'System Recovery Options' og indholdet 'The installed program cannot start. Click OK to turn off the computer' dukker op. Tilsarende hvis jeg forsøger at lukke førstnævnte vindue.

Vælger jeg 'Start Windows normalt" ruller den 'grønne stribe' et par gange, hvor efter et blåt windows kortvarigt dukker op og computeren genstarter.

Klikker jeg istedet F5 kan jeg vælge mellem 'Microsoft windows vista' og 'windows hukommelsesdiagnostisering'

Under førstnævnte option har jeg afprøvet samtlige avancerede muligheder som kommer når jeg trykker F8.

I nogle tilfælde (Fejlsikret tilstand, fejlsikret tilstand med nætværk, fejlsikret tilstand med kommandoprompt, fejlfindingstilstand), kommer en liste over indlæste filer (drivere) hvor den sidst indlæste før automatisk genstart altid bliver crcdisk.sys.

Ved Gendannelsestilstand for katalogtjenester kommer samme liste samt derpå beskeden: 'Microsoft (R) Windows (R) version 6.0 (Build 6002: Service Pack 2) 2 System Processors [4096 MB Memory] MultiProcessor Kernel. The System is booting in safemode - Directory Services Repair' - igen efterfulgt af blå fejlmeddelelsesskærm og genstart.

Ved øvrige valg genstarter computeren bare. Dog kan man se fejlmeddelelsesskærmen når 'Deaktiver automatisk genstart ved systemfejl' vælges:
_________________________________________________________________

A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer.

If this is the first time you've seen this stop error screen, restart your computer. If this screen appears again, follow these steps:

Disable or uninstall any anti-virus, disk defragmentation or backup utilities. Check your hard drive configuration, and check for any updated drivers. Run CHKDSK /F to check for hard drive corruption, and then restart your computer.

Technical information
*** STOP: 0x00000024 (0x0000000000190444, 0xFFFFFA800509A1D0, 0xFFFFFFFFC0000102, 0x0000000000000000)
_________________________________________________________________

Jeg ved ikke hvordan jeg skal kunne følge rådene, da jeg ikke har adgang til hverken en backup disk eller kommandoprompt.

Har prøvet at ændre 'SATA Controller Mode' fra AHVI til Compatibility. Dette ændrede blot andet led af rækken i parentes fra at ende med 9A1D0 til E3010.

Har også prøvet stort set alle andre muligheder i setup menu'en.

Beklager det blev så lang en smøre. Håber nogle har nogle gode råd.

Mvh. TeHM
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2011 - 18:27 #1
Prøv i commandopromten at skrive:
I kommandopromten:
chkdsk /r /f

/f Retter fejl på disken.
/r Finder beskadigede sektorer, og genopretter læsbare data.
Hvis det er win7 så så ind i start og skriv - command.
Avatar billede TeHM Nybegynder
25. september 2011 - 22:17 #2
Ville jeg gerne, men jeg kan ikke komme til kommandoprompten. Er der en genvejstast til kommandoprompten under opstart? Men ellers mange tak.
Avatar billede Slettet bruger
25. september 2011 - 22:30 #3
Jeg troede du kunne komme i Fejlsikker? Hvilken windows har du?
Ellers prøv at boote med Hirens Boot-CD.
Det er en Iso-fil, som brændes til en boot-fil. Den kan også lægges på en USB pen. http://www.hirensbootcd.org/download/
Avatar billede TeHM Nybegynder
27. september 2011 - 00:48 #4
Jeg har Vista. Prøver nu at tage hjem og sætte en USB stik med Hirens Boot og så krydser jeg fingre :-)