24. september 2011 - 22:43 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Hvilken computer?

Goddag fokes!

Jeg vil gerne lige hører hvilken computer der er god.
Jeg skal bruge min computer i skolen. Kan godt lide et godt layout(lidt som Vaio eller mac, ved ikke om der er andre der har det design) Den skal "helst" ikke være en notebook. Ikke for dyr( ca.  4000-6000 kr)
Nogen som har nogle gode hjemmesider eller specifikke computere må i MEGET gerne lige skrive! :)

På forhånd tak!
Avatar billede kjeldsted Novice
24. september 2011 - 22:47 #1
Igen... Ligesom alle de andre gange folk spørger. Det kommer an på hvad computeren skal benyttes til.

Skal den kun bruges til surf, mail og office programmer?
Skal du kunne brug den til at spille på?
Skal du bruge (evt. krævende) specialsoftware (som CAD, el. lign)?
Avatar billede Blueeyez Mester
24. september 2011 - 22:47 #2
Den skal bruges til studie, det må ikke være en notebook, hvad så med en netbook? Er det det du søger? (Notebook er alm bærbar)

Jo mere du specificerer hvad du skal bruge den til jo nemmere kan vi hjælpe og nok nemt finde den rette bærbar til dig :) Eller i hvertfald få dig på sporet af den/dem :)
Avatar billede Jackson147 Nybegynder
24. september 2011 - 22:56 #3
Hvis det skal være til studie, tænker jeg en computer der kan holde tunge programmer og have en lang batterilevetid. Jeg har selv købt en computer til studiet (under ordning) og her mener jeg at Lenovo ThinkPad L520 opfylder mine behov. Her er en side der kan give lidt flere oplysninger. Ellers kan du bare søge om den:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4938366
Du må meget gerne skrive mere om de krav, den skal opfylde :)
Avatar billede pstidsen Novice
24. september 2011 - 23:13 #4
25. september 2011 - 01:39 #5
kjeldsted: skal bruge den til at surfe, mails og office programmer.

Blueeyez: netbook? hvad er forskellen? :)

Jackson147: Helt korrekt i det med der skal være god batteri tid på den. super kommentar tak!! men desværre ikke lige helt mit design da jeg søger en computer med noget fed layout som mac og vaio! Men god hjemmeside! :)

pstidsen: ja lige det design der! det syntes jeg er mega lækkert :)
Avatar billede buttwipe Juniormester
25. september 2011 - 05:57 #6
Hvis ikke behovet er større og du synes om udseendet på TimelineX, kan du spare lidt og vælge denne model i stedet:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=5349216

Cpu'en er lidt mindre og der er ikke noget overflødigt grafikkort
Avatar billede pstidsen Novice
25. september 2011 - 12:04 #7
Hvis du ikke skal bruge den til andet end mail, surf og office, så kan du vælge hvilken som helst computer til over 3-4k. Hvis du derimod vil spille på den, så skal du vælge den dyre TimeLineX her: http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=5349216;5144913 ellers den billige :)
25. september 2011 - 20:47 #8
kender i så et sted man kan få den her billiger eller koster den 5.712,00 DKK? Acer Aspire TimelineX 5830TG-2414G50Mnbb...
og tak for den gode hjælp ! :)
Avatar billede pstidsen Novice
25. september 2011 - 21:12 #9
www.edbpriser.dk har de fleste onlinebutikker i deres database, og derfor er det den billigste pris.

PS: På www.proshop.dk kan det være du kan spare fragten. Prøv selv: http://www.proshop.dk/Baerbar/Acer-Aspire-TimelineX-5830TG-2414G50Mn-2282723.html&utm_source=edbpriser i så fald vil det være 35 kroner du sparer ;)
Avatar billede pstidsen Novice
25. september 2011 - 21:12 #10
men så har du bøvlet med at hente den et sted...
Avatar billede Blueeyez Mester
25. september 2011 - 21:43 #11
#8 Ikke umiddelbart, men jeg vil så heller ikke anbefale acer maskiner.
Avatar billede pstidsen Novice
25. september 2011 - 21:48 #12
#11: Jeg er RIGTIG glad for min Acer Aspire 5551G, men indrømmet - jeg har haft et par problemer med den. Men det har man vel med alt avanceret elektronik??
Avatar billede Blueeyez Mester
25. september 2011 - 21:54 #13
#12 Det kommer meget an på hvad der er i :) Men du skal os se på det faktum af support osv hvis produktet skal til rep kan du så regne med at de faktisk ordner det og hvor lang tid vil det tage osv.. det er på det område jeg har dårlige oplevelser, i år spassede min søsters acer ud.. dens graffikkort havde smeltet en ledning over så hele skærmen var misfarvet og man kunne knapt nok se hvad der var på den)

Man vælger selv hvilken pc man vil have, jeg vælger blot og fortælle at jeg ikke synes om acer generelt.. ment i den forstand at hvis det skulle gå helt galt ja så er det ikke mig der skal peges fingre af.. ;)
25. september 2011 - 22:15 #14
Men ville der ikke altid være delte meninger om hvad der er godt osv.... alle har deres erfaringer.. men kan det betales sig at købe den? indtil videre er der 2 der har skrevet deres mening om lige netop den computer (Acer Aspire TimelineX 5830TG-2414G50Mnbb) og det mærke (acer) nogen der har nogle erfaringer som man gerne vil dele? :)
Avatar billede Jackson147 Nybegynder
26. september 2011 - 22:10 #15
Nu har jeg selv anbefalet Lenovo computere. Dog må jeg indrømme at jeg selv har to, den éne til hjemmet og anden til arbejde, og designmæssigt og genvejstaster samt nogle få basale ting kan virke irriterende.. Det er selvfølgelig noget man ignorerer efter et stykke tid, men skal lige have det på det rene ;)
Ellers har jeg også hørt om mærket "msi." En af mine venner har computeren og han mener det er et godt mærke..
Igen giver jeg #13 og din eget indlæg i #14 ret: Det kommer meget an på hvad folk synes. Der vil aldrig være én mening når det kommer til produkter. :)
27. september 2011 - 15:56 #16
Den køber jeg :)
Avatar billede pstidsen Novice
27. september 2011 - 20:54 #17
Du behøver ikke skrive over "Intern besked" at jeg skal ligge et svar. Det normale er at man blot gør det her :)
27. september 2011 - 21:16 #18
jamen det fatter jeg ikke lige :)
Avatar billede pstidsen Novice
27. september 2011 - 22:00 #19
du skrev en privat besked til mig her: http://www.eksperten.dk/bruger/post/send/Pstidsen om at jeg skulle lave et svar.

Det plejer man ikke at gøre. Du kan bare skrive her i tråden. Ligesom man plejer :)
28. september 2011 - 09:45 #20
ahh :)