Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
24. september 2011 - 20:51 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke åbne programmer

Hej

Efter at have kørt en fuld scanning af min computer med Avast! tilbød Avast! mig at ordne et eller andet med computerens boot. Da det var et forslag fra Avast! og da der stod at der ikke var nogen fare, sagde jeg ja.

Da computeren blev genstartet bagefter kunne jeg dog kun åbne få af mine programmer. Jeg tænkte så, at jeg da bare kunne køre en systemgendannelse, men nej. Når computeren er færdig med systemgendannelsen, siger den, at den ikke kunne gennemføres, fordi et antivirus program var aktivt og at jeg skulle slå det fra.

Problemet er bare, at jeg jo ikke kan åbne antivirusprogrammet mere, fordi det ovennævnte er sket. Hvad gør jeg?
Avatar billede niklask Nybegynder
24. september 2011 - 21:11 #1
Det kan være det hjælper at afslutte Avast-processen via joblisten.
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 21:34 #2
Eller start i fejlsikret tilstand, og lav systemgendannelsen derfra....
Avatar billede MikkelKrabbe Nybegynder
24. september 2011 - 22:29 #3
Det virkede vejmand - smid et svar
Avatar billede vejmand Juniormester
24. september 2011 - 22:31 #4
Kommer her.  :-)
Avatar billede ptj_11 Forsker
26. september 2011 - 12:57 #5
Det kunne måske være interessant, hvis du kan finde noget om, hvad det var Avast har lavet i en logfil.
/ptj_11