Avatar billede mgjuhler Nybegynder
24. september 2011 - 19:48 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

To ens databaser

Jeg har brug for at have en database på to forskellige database servere.

Det er ikke sådan at database server #1 er master og database server #2 er slave, de er fuldstændig ens og derfor skal de data der bliver skrevet til den ene også skrives til den anden og omvendt.

Jeg har brug for noget som gør det automatisk.
Begge database servere kører på centos.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. september 2011 - 20:48 #1
Du vil kunne sende opdateringer til begge servere som saa opdaterer den anden?

Det tror jeg bliver meget tricky.

Fordi hvad skal der ske hvis to opdateringer paa hver sin server konflikter?

Hvis alle opdateringer sendes til en server, saa virker master-slave perefkt.

Men der er visse muligheder for flere master.

Se f.eks. http://www.clusterdb.com/mysql-cluster/setting-up-mysql-asynchronous-replication-for-high-availability/
Avatar billede amigasger Nybegynder
25. september 2011 - 14:30 #2
Jeg vil anbefale dig at kigge på seneste version af Postgressql (Version 9.1), idet den understøtter HA (High Availability) og en masse andre former for synkronisering.

Mvh. amigasger
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
25. september 2011 - 14:41 #3
Jeg kan godt se at jeg ikke fik skrevet at det skulle være mysql, beklager.
Avatar billede bauerdata Nybegynder
03. oktober 2011 - 12:55 #4
Avatar billede bauerdata Nybegynder
03. oktober 2011 - 13:04 #5
Dette link til cluster er not bedre i dit tilfælde.
http://dev.mysql.com/doc/refman/5.0/en/mysql-cluster.html
Avatar billede arne_v Ekspert
14. oktober 2011 - 23:43 #6
MJuhler?
Avatar billede mgjuhler Nybegynder
31. oktober 2011 - 12:49 #7
Beklager mit sene svar, Arne vil du smide et svar så i alle kan dele?
Jeg har lagt problemet på hylden for nu.
Avatar billede arne_v Ekspert
31. oktober 2011 - 14:05 #8
ok