Avatar billede scania Praktikant
24. september 2011 - 11:40 Der er 3 kommentarer

Log af forbindelse i bredbåndsanlæg

Jeg / vi har problemer med periodisk manglende forbindelser i vores fællesantenneanlæg og der tilhørende klager fra medlemmer. Bredbånd bliver leveret af Dansk Kabel TV. Findes der et program der kan lave log af forbindelse ? Kan der f.eks pinges til en anden i foreningen og laves log over en længere periode, tænker på flere dage.
Avatar billede chalde Seniormester
24. september 2011 - 11:57 #1
Hvis du bare ønsker at pinge, så kan følgende batch klare det:

@echo off
:TOP
echo %time% >> ping.log
Ping <IP> -n 1 >> ping.log
GOTO TOP
Avatar billede chalde Seniormester
24. september 2011 - 11:59 #2
Og så lige med dato:

@echo off
:TOP
echo %date% - %time% >> ping.log
Ping <IP> -n 1 >> ping.log
GOTO TOP
Avatar billede scania Praktikant
24. september 2011 - 16:11 #3
Det jeg ønsker er at lave en log på dels forbindelse samt på hastigheden. Loggen skal gerne kunne gemmes som en fil hvis muligt