Avatar billede hurra Novice
24. september 2011 - 00:37 Der er 1 løsning

Issues med ubuntu minimal

Hej Experter, jeg har nu brugt alt for lang tid på at prøve at få installeret en ubuntu 11.04 64 bit fra deres minimal cd, til mit medie center.

Jeg har sådan set det hele til at køre, med undtagelse af 2 møg ireterende detaljer. Jeg er hel sikker på ingen af problemerne er hardware relaterede, da begge ting fungere perfekt hvis jeg laver en fuld installation, og selv også under installeren (som jeg ellers ville mene burde være rimelig minimal).

For det første kører blæserne hele tide på max. Jeg har læst en frygtlig masse om dette, men det ser ud til at alle på nettet, der har løst dette problem, havde en thinkpad og kunne installere en thinkpad_acpi pakke.

Jeg har ikke slået acpi fra i grub og /proc/acpi/fan findes ikke. Jeg vil mene at fan og thermal kerne modulerne er bygget med.

Det andet problem opstår når jeg har installeret xorg. Når jeg booter maskinen er den sidste besked jeg får 'Checking battery state  [ ok ]'. Her efter hænger den bare. Jeg kan så logge på fra en anden terminal, og starte x, og så virker alt.

Jeg har også læst en del om dette problem, og alle andre der har det, har en defekt nvidia driver.

Hvis jeg installere gdm, opstår dette ikke, men pointen er jo at mit system skal være minimal.

Mit hardware er en i5-2500k, og et z68 bundkort. Jeg har ikke noget extra grafik kort eller tv tuner kort i maskinen.

Nogle ideer til hvad jeg skal prøve?
Avatar billede hurra Novice
24. oktober 2011 - 10:04 #1
Jeg kører en fuld ubuntu på maskinen nu, så virker det hele... Selv om det ikke lige var det jeg var efter.