Avatar billede darkblack Nybegynder
22. september 2011 - 22:03 Der er 3 kommentarer

Blokere for specifikke URL omdirigeringer?

Hej folks.

Hvordan er det man blokere for URL omdirigering? (altså at blokere et bestemt domæne i at omdirigere til mit domæne?)

+ Kan man gøre sådan de som besøger den hjemmeside som direkte omdirigere til min, får en besked?

Altså for at blokere skal jeg vel ind og rode med 'HTTP_REFERER' eller .htaccess?
Avatar billede majbom Novice
22. september 2011 - 22:17 #1
ifølge php.net kan du ikke rigtig regne med HTTP_REFERER, da det ikke er alle browsere der benytter den funktionalitet og nogle kan sågar modificere indholdet af denne.

jeg ved ikke om der er bedre alternativer...
Avatar billede darkblack Nybegynder
23. september 2011 - 19:18 #2
Ok jeg fandt ud af at man kan blokere via htaccess med:

RewriteEngine on
RewriteCond %{HTTP_REFERER} ^http://(www\.)?hjemmeside\.com [NC]
RewriteRule (.*)    - [F]

Ellers kan man også omdiriger dem ved

RewriteCond %{HTTP_REFERER} hjemmeside\.com [NC]
RewriteRule .* http://hjemmeside.org/ [R,L]

Så skal jeg bare putte en side op og omdirigere dem dertil.

Jeg takker og lukker.
Avatar billede majbom Novice
23. september 2011 - 19:36 #3
mon ikke det er samme HTTP_REFERER som php også bruger? :)