Avatar billede eski0000 Nybegynder
22. september 2011 - 20:08 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Lang svartid på browser

En Cisco-router henter signal fra kabelmodem. Alle tre er sat op med Win7 - tre-bruger. Til denne router har jeg forbundet 3 PC'ere. Alle tre booter på ca. et minut og browseren kan på de to af dem anvendes umiddelbart efter.
Den tredje og kraftigste skal bruge mellem 3 og 4 minutter på at få kontakt til nettet.
Jeg har byttet om på kablerne og portene, opdateret driver til netkortet og i det hele afsøgt de muligheder, som jeg nu har. Alt sammen forgæves.
Har nogen af jer et bud på, hvad jeg kan gøre?
Avatar billede kimtheman Novice
22. september 2011 - 23:55 #1
Kan du ikke se noget inde i logbogen på noget der hænger i opstart måske?
Avatar billede eski0000 Nybegynder
23. september 2011 - 19:44 #2
Hvordan finder jeg nu lige den? - og checker den for en sådan fejl?
Avatar billede kimtheman Novice
23. september 2011 - 20:25 #3
http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Open-Event-Viewer

(Du skal ikke ligge svar selv. Men bede dem der har hjulpet, som du synes fortjener point, om at ligge et svar. For derefter du afgiver point)
Avatar billede eski0000 Nybegynder
23. september 2011 - 21:06 #4
Tak for - begge - svar.
Nu har jeg kigget i logbogen. Men uha, den er jo meget omfattende. Og jeg aner faktisk ikke, hvad jeg skal kigge efter. Kan du hjælpe med nogle enkle råd til at starte med?
Vh
Avatar billede kimtheman Novice
23. september 2011 - 21:17 #5
Kig efter rødt udråbstegn under program og system. Og søg derefter på hændelses Id på google.
Støder du på navnet alla "hang" så søg på dette. Da det kan skyldes noget hænger i opstarten og derfor sinker resten af processerne.
Avatar billede eski0000 Nybegynder
26. september 2011 - 20:30 #6
Der er ingen røde udråbstegn, men to typer fejl med gule udråbstegn:

1. Advarsel: WLan-AutoConfig Hændelses-id: 4001
2. Advarsel: DNS Client events Hændelses-id: 1014

Førstnævnte forkommer én gang, sidstnævnte fem gange i samme boot-sekvens.

Siger det dig noget? Noget jeg kan rette/ændre?
Avatar billede kimtheman Novice
27. september 2011 - 18:34 #7
Har du prøvet at starte i fejlsikkert tilstand med netværk (Tryk hele tiden på F8 under opsater).
(Står lidt om det her: http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.php )

Så starter den kun med det mest nødvendige og slår alle diverse opstarts programmer osv fra. Og så kan man se om det er noget der der er synderen.
Avatar billede eski0000 Nybegynder
31. oktober 2011 - 08:42 #8
Det er ikke opstartsprogrammerne. Jeg kan bruge allt programmer efter ca. 1 minut. Kun ikke internetforbindelsen, som først kan etableres efter yderligere ca. 2 minutter.
Mange ganges gentagne advarsler, som nævnt ovenfor, indikerer, at der er problemer med  "WLan-Auto Config" og/eller "DNS Client". Blot kan jeg ikke finde ud af, hvad jeg skal gøre for at undgå disse meddelelsers opdukken i logbogen.
Avatar billede kimtheman Novice
31. oktober 2011 - 21:06 #9
Prøver lige igen...

Har du prøvet som jeg skriver i #7?
Avatar billede eski0000 Nybegynder
01. november 2011 - 09:16 #10
Det har jeg så gjort endnu engang. Sidst synes jeg ikke, at det ændrede noget. Måske havde jeg overset "med netværk". Men i hvert fald er nettet nu med "fejlsikret tilstand" aktivt med det samme.
Så melder spørgsmålet sig: "Hvad kan jeg bruge denne viden til?"
Jeg vil være dig meget taknemmelig for nogle anvisninger.
Avatar billede kimtheman Novice
01. november 2011 - 16:07 #11
Ja du kan bruge denne viden til. At det er nogle af dine opstartsprogrammer der hænger i opstart.

Eller er det nogle af dine tilføjelsesprogrammer i explorer der konflikter eller andet.

Du kan prøve en anden browser f.eks. google chrome:
http://www.google.com/chrome?hl=da

Så kan du se om det er browseren der er problemet (hvor tilføjselses programmer er).

Hvis chrome kører fint, så disable alle tilføjelses programmer i explorer, eller prøv at nulstille alle indstillinger. Men prøv anden browser først.
Avatar billede eski0000 Nybegynder
02. november 2011 - 17:26 #12
Jeg har længe haft både IE og Chrome. Problemet er stort set det samme for begge browsere.
Jeg har en ældre PC sat op på samme router og med samme Win7 (3-bruger-licens). Denne håndterer internettet efter ca. 1 minut.
Avatar billede kimtheman Novice
02. november 2011 - 22:17 #13
Som sagt når problemet ikke er der i fejlsikkert tilstand og med netværk. Vil jeg mene det er et program/ tjeneste der hænger eller at du simpelthen ikke har ram nok på maskinen?
Avatar billede eski0000 Nybegynder
03. november 2011 - 08:44 #14
4 GB må vel formodes at være nok. Så nu må jeg prøve mig frem, om jeg kan finde det "hængende" element.
Tak for hjælpen!
Avatar billede kimtheman Novice
03. november 2011 - 21:23 #15
ja held og lykke
Avatar billede eski0000 Nybegynder
17. december 2011 - 16:07 #16
Nu har jeg bøvlet med dette problem så længe, at jeg besluttede simpelt hen at geninstallere Win 7.
Nu virker alt, som det skal.