Avatar billede Jackson147 Nybegynder
22. september 2011 - 17:27 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søgning, diskdrev og USB-port(-ene) virker ikke mere!

Kære forum!
For ikke så lang tid siden begyndte mine søgninger pludselig at blive begrænsede. Når jeg trykker på start, og skriver i søgefeltet kommer der kun programmer eller andre funktioner der er installerede på computeren. Men mapper, dokumenter, billeder osv. viser den ikke mere.
Selv efter at jeg trykker "se flere resultater" sker der intet ud over at et vindue vises i et milisekund hvorefter den hurtigt forsvinder.
Jeg har slået indekset fra så jeg ved ikke om det kan være problemet. Når jeg er inde i stifinder og bruger søgefeltet der, virker det dog uden undtagelser.
Også her for nylig er diskdrevet holdt op med at indlæse cd/dvd'er. Jeg kan høre at den prøver på at læse mine cd'er men efter et stykke tid stopper den.
System: Win. 7 Home Premium
Lenovo G560 bærbar
2,27 Intel i5 CPU

På forhånd tusind tak!
Avatar billede pstidsen Novice
22. september 2011 - 19:28 #1
hvor lang tålmodighed har du? Prøv at søge på noget og lad den stå 1-2 minutter.
Avatar billede Jackson147 Nybegynder
23. september 2011 - 20:35 #2
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre. Teksten "Ingen elementer svarede til dine kriterier" dukker bare frem.
Det vil heller ikke nytte noget at trykke på "Se flere resultater" da vinduet hurtigt forsvinder.
Avatar billede pstidsen Novice
23. september 2011 - 22:35 #3
Hvad hvis du bruger søgefunktionen oppe i højre hjørne i f.eks. "Dokumenter" eller en anden mappe.
Avatar billede Jackson147 Nybegynder
24. september 2011 - 16:37 #4
Som nævnt i #0 så virker det ubeklageligt.
Avatar billede pstidsen Novice
24. september 2011 - 22:17 #5
nårh ja undskyld. Ikke flere forslag herfra...
Avatar billede Jackson147 Nybegynder
24. september 2011 - 22:29 #6
Kære pstidsen!
Jeg har søgt efter en måde at løse mit problem på, og opdagede at det havde noget med funktionen "Windows Search" at gøre.
Du må gerne oprette et svar, så jeg kan tildele dig point for din hjælp!
Ellers er her nedenstående PRÆCIST den måde jeg løste problemet på. Hvad USB-portene og diskdrev angår, tror jeg nok det var "midlertidigt."

1. Ved at skrive i søgefeltet (eller i kontrolpanel) "funktioner" og trykke på "slå windows funktioner til/fra."
2. Rulle ned til "Windows Search", slå det fra og genstarte computer.
2a. Skriv regedit i søgefeltet og åbn. Dette er selve computeren register så det skal på det kraftigste advares om at følgende nedenstående anvisning og ikke ændre andet.
2b. Find følgende: HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows Search.
2c. Højreklik på 'SetupCompletedSuccessfully', rediger og sørg for at der står 0.
3. Gentag samme procedure som i punkt 2. Eneste forskel er at sætte flueben for slå den til igen.
4. Genstart, skriv indeks i søgefeltet og tryk på "indekserings- indstillinger"
5. Øverst skulle den nu begynde at tælle op og indeksere. Når den er færdig, kan man søge efter filer igen.
Avatar billede pstidsen Novice
24. september 2011 - 22:31 #7
Smart! Du lukker bare selv :)
Avatar billede Jackson147 Nybegynder
24. september 2011 - 22:50 #8
Det er bare i orden! Hvis du stadig vil have nogle point kan du bare skrive :)