Avatar billede frem-ad Professor
22. september 2011 - 16:32 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Redigere i dokument opbygget af teksboks

Hallo
Det drejer sig om et word dokument. Word fra Office-pakke 2007
Jeg sider med et dokumet på 18 sider opført kun med tekstbokse, jeg vil gætte på der er 5-7 tekstbokse pr. side. Jeg er nød til og redigere noget i det. Det meste af første side skal slettes men ikke det hele. Og så er der nogle afsnit ned igennem siderne der skal fjernes. Hvordan trækker jeg dokumentet sammen så det kommer til og se normal ud. Jeg ved godt man kan flytte hver enkelt tekstboks, men der må være en smarter løsning til at lave redigeringen og også en måde så jeg er sikker på linierne bliver holdt. Igen så det ser rigtig/pro ud.
Avatar billede Jackson147 Nybegynder
22. september 2011 - 17:17 #1
Ctrl-a er normalt løsningen til at markere alt i, eksempelvis, dette dokument. Men som du selv siger, er der også noget tekst der skal redigeres midt i mellem de utallige af teksbokse.
Du kan prøve følgende:
1. Marker alle tekstbokse ved at klikke på dem. Husk at holde ctrl-knappen inde for at markere flere elementer på én gang.
2. Efter at have markeret det ønskede, gå til fanen "Formater," over til funktionen juster, der er over knapperne "Grupper" og "Roter."
3. Vælg én af muligheden for at elementer bliver justeret til samme mål :)
Avatar billede frem-ad Professor
22. september 2011 - 18:31 #2
#1 Jeg kan ikke få den til og makere flere bokse, og ved heller ikke hvordan man "formatere" boksene. Men med det du skriver giver ikke muligheden for at samle hele dokumentet til et samlet dokument. Det vil sige det jeg sletter på side 1 der skulle det så fra side 2 komme op på side 1. og det fra side 3 skal op på side 2 osv. Ligesådan hvis jeg fjerner en boks med 10 linier midt på side 5, så skulle resten fra side 5 komme op ad og så er det noget fra side 6 der skal op på side 5.

Jackson147 du skal ikke lægge svar men kun kommentar, ind til du bliver bedt om og lægge et svar. For nu er spørgsmållet makeret gul så tror flere at spørgsmållet er ved og være afsluttet, så går de ikke her ind, og derved kan hjælpen udeblive. For med dette spørgsmål er det jo langtfra afsluttet når jeg ikke kan bruge det til noget det du skrev i #1.
Avatar billede Jackson147 Nybegynder
22. september 2011 - 20:38 #3
Jeg undskylder for at lægge den ud som svar. Meningen var at det skulle være et forslag, men uheldigvis var jeg lidt for hurtig til at skrive og satte i stedet for bolle under svar. Igen, det er jeg ked af :)

Hvis det ikke lykkes med ctrl-knappen og du trykker på siden af tekstboksene, kan du evt. prøve shift. Fanebladet "Formater" kommer automatisk frem øverst, når du har markeret en tekstboks (andre elementer kan også gøre den synlig).
Til det med teksten på side 2 og 3 kan du vel bare trykke slet eller delete ved mellemrummene?
Avatar billede frem-ad Professor
23. september 2011 - 08:34 #4
Jeg kan ikke få det til og fungere. og det mellemrumstasten det kan kan jeg jo slet ikke bruge til noget.
For dokumentet er 100% kun opbygget af tekstbokse. Det vil sige at side 1 består af 13 tekstbokse og side 2 er af 11 tekstbokse. og dertil kommer top skiftten med siden nummer/redigeringsdato og i bunden er der firma navn adresse/telefon nr. de to ting skulle gerne blive hvor de er. men de andre tekstbokse skulle gerne flytte rundt så det ender med et alm. dokument.
Men det kan nok ikke lade sig gøre, og det er der jo så ikke, noget at gøre ved..
Avatar billede frem-ad Professor
23. september 2011 - 18:32 #5
jeg lukker den. Jackson147 du får halv point for din tid du har brugt på dine forsøg.