Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
22. september 2011 - 14:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Kan mantilknytte domæne/hjemmeside til data server?

Hej

Jeg ønsker at ha' en data servere kørende. Jeg vil derefter tilknytte domæne/hjemmeside hvor jeg fra hjemmesiden via et cms kan downloade/uploade filer til serveren. Jeg ved apache server er til web. ftp server kan bruge til data mener ikke jeg kan komme til at tilføje et domæene/hjemmeside til ftp serveren hvor jeg kan download/uploade fra cms systemet.

Nogle som kan hjælpe?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
22. september 2011 - 15:46 #1
DNS: Domain Name Server

Du skal have en DNS server sat op.

1) Hvis det skal være domæner som er offentligt tilgængelige skal du fx registrerer dem hos DK-Hostmaster (for .dk domæner). Det kræver en aftale

2) Hvis du skal lave et lokalt netværk, fx et Intranet skal du blot sørge for at brugerne spørger din DNS server, hvorefter de vil blive ledt hen til din webserver (som fx er apache)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. september 2011 - 15:54 #2
Snakker vi om en hjemmeserver eller "Rented"?
Avatar billede Wally73 Mester
22. september 2011 - 17:16 #3
Hvilket CMS bruger du?
Ved du evt. hvilke upload/download funktionaliteter, der er tilgængelige i det?
Avatar billede ChristianRLarsen Nybegynder
23. september 2011 - 22:55 #4
Har servere stående derhjemme hvor jeg ønsker en server til data hvor jeg kan tilknytte et domæne/hjemmeside til serveren. Og så dataerne, fra serveren vil jeg hente via programmering ind på min hjemmeside.
Avatar billede Wally73 Mester
25. september 2011 - 23:04 #5
I teorien burde der ikke være noget problem i at hente data fra en anden server.
HTMl benytter alligevel links, hvor man sagtens kan skrive IP-adresser også.

Spørgsmålet er om dit CMS kan finde ud af det eller om du skal finde et nyt CMS eller programmere det hele selv.
Derfor spørgsmålet om hvad dit CMS er for et.