Avatar billede Elgarra Nybegynder
22. september 2011 - 11:09 Der er 7 kommentarer

Brug af Iframe fungerer ikke optimalt.

Hej eksperter.
Jeg har forsøgt at få hjælp til at løse ovenstående problem i en tråd under thml-kategorien, men efter lange skriverier frem og tilbage med brugeren olebole om hvorvidt jeg overhovedet måtte lave en hjemmeside og spørge om hjælp her, når min thml-viden er så lille, sendte olebole mig til denne kategori. Ud fra hans kommentarer, virker det som at han kunne løse det, men fravalgte det af principielle årsager.

Link til tråd med olebole:
http://www.eksperten.dk/spm/947717#reply_7842401

Mit problem består I, at jeg skal integrere en ekstern side (blog) til min hjemmeside, så den vises i vinduet. Det er lykkedes, men problemet er at højden af vinduet er alt for lille.
Link til hjemmesiden: http://www.dk.volunteerstokenya.org/danish/Blog.html

Brugt html kode (template):

<html>
<body>

<iframe src="http://volunteerstokenya.blogspot.com" iframe width="100%" height="100%" frameborder="0" scrolling="yes">
  <p>Your browser does not support iframes.</p>
</iframe>

</body>
</html>

Er her nogen som kan hjælpe mig med at få lavet en html kode, således siden virker optimalt?

TAK!
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
22. september 2011 - 11:28 #1
hvad mener du med højden? at den ikke går helt op til billedet oven over?

Og jeg er ked af at sige det, men er bange for at olebole har ret i hans påstand.. den hjemmeside er en kæmpe stor gang rod.

http://net.tutsplus.com/sessions/web-design-from-scratch/
Avatar billede Elgarra Nybegynder
22. september 2011 - 11:43 #2
Hej Brian.
Med højde mener jeg, at den eksterne side kun åbnes i et areal på størrelse med et reklamebanner. Sådan ser det i hvert fald ud fra min computer i forskellige browsere. Problemet er ikke at den ikke går helt op til billedet, men at den ikke viser den fulde side. I bredden passer den fint nok, men i højden viser den kun 1/15 af hele siden. Jeg vil gerne have det sådan, at den eksterne side åbnede som var det en naturlig del af hjemmesiden.
Link: http://www.dk.volunteerstokenya.org/danish/Blog.html

Jeg betvivler ikke at olebole har ret i hans påstand om at hjemmesiden er elendig og rodet rent kode- og programmeringsmæssigt. Men den virker, og det er nu engang det vigtigste for os. Jeg har lavet den iWeb, som ikke benytter html, med mindre man specifikt laver et html-teksttykke.
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
22. september 2011 - 11:51 #3
ved ikke hvilke browsere du har prøvet, men jeg har prøvet Google Chrome og Internet Explorer 8 og det ser sådan her ud:
http://dl.dropbox.com/u/2752526/screengrab_20110922114923.jpg

er det korrekt?
Avatar billede Elgarra Nybegynder
22. september 2011 - 12:03 #4
Hmmm, jamen det er sådan det skal se ud.. Jeg har prøvet Chrome, Safara og Firefox. Måske er det en mac-ting. Det er der vel ikke noget at gøre ved. Hvis ikke, så får du bare pointene. Tusind tak for hjælpen, Brian!
Avatar billede BrianCsection Nybegynder
22. september 2011 - 12:47 #5
Det ser ud til at være et mac problem ja, har kigget lidt på google ser ud som om der nogle løsninger, men tag selv et kig, jeg søgte på "iframe on mac" :)
Avatar billede Elgarra Nybegynder
22. september 2011 - 14:07 #6
Tak, brian. Vil du ikke skrive en besked i min tråd med olebole, så får du de point - og jeg lader denne her stå åben, hvis der skulle komme ind forbi, som kendte til problemet. Har læst på diverse sider vedr. iframe, iweb og mac, men har desværre endnu ikke fundet noget, der virkede.

Sådan her ser det ud i min browser:
http://tinypic.com/view.php?pic=zof3uo&s=7
Avatar billede Elgarra Nybegynder
22. september 2011 - 17:37 #7
Som du skrev Brian, så er der en masse sider omkring det. Jeg har prøvet nogle forskellige muligheder. Det virker meget vilkårligt, synes jeg. Hjemmesiden er i tre forskellige udgaver (spansk, engelsk og dansk). Nu virker den danske og engelske i Safari og Firefox, men ikke i Chrome, mens den spanske slet ikke virker... og jeg har brugt den samme html. Du skal have tak - og som sagt vil jeg lade den her stå åben, mens du er velkommen til at tage pointene fra den anden tråd:)