Avatar billede TulleDenmark Nybegynder
22. september 2011 - 09:32 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Projektopgave

Hej allesammen.
Jeg er en pige i 9. klasse som ikke kan finde et emne i min projektopgave.
Vores overemne er frihed, så muligheder er der nok af?
Jeg kunne godt tænke mig noget fedt og anderledes at have om, men kan ikke komme på noget.
Har i nogle forslag?
på forhånd tak!(:
Avatar billede Blandy Praktikant
22. september 2011 - 10:16 #1
Ja frihed er jo mange ting. Hvad med ytringsfrihed? Altså retten til at udtale sig om hvad man har løst til.

Det er jo noget vi er virkelig stolte af her i Danmark, og som vi bevarer og beskytte for en hver pris.
Avatar billede supertekst Ekspert
22. september 2011 - 10:18 #2
Eller - den personlige frihed i et teknologisk samfund
Avatar billede cebt Nybegynder
22. september 2011 - 10:19 #3
du kan jo i teorien skrive om hvad som helst du har lyst til og relatere det til friheden til at vælge, spørgsmålet er om læreren vil godtage den.. men det burde de skulle
Avatar billede 2Mida Praktikant
22. september 2011 - 10:41 #4
P1 kørte en udmærket udsendelsesrække i 2010 om netop frihed - bliv inspireret her:

http://www.dr.dk/P1/Apropos/Udsendelser/2010/08/16131009.htm

..O
Avatar billede TulleDenmark Nybegynder
22. september 2011 - 12:29 #5
Mange tak for svarene. @Blandy. -Jeg har tænkt på ytringsfrihed, men den er allerede blevet valgt af nogle andre elever, og jeg kunne godt tænke mig at have noget som ingen andre har om. Det giver bonuspoint (-;
@Cebt -Ja det tænkte jeg nemlig også, og min lærer har også sagt at hvis vi finder et hvilket som helst emne, vil hun hjælpe os med at vende det så det har noget med frihed at gøre.
@2Mida -Mange tak, har tjekket det ud og ja der er nogle okay forslag(:

Men jeg kunne rigtig godt tænke mig at have noget fuldstændigt anderledes og vildt, som man sjælendt hører om. Noget som skiller sig ud fra mængden!(: Og noget som unge mennesker også vil syntes er spændende!(: