Avatar billede Ubbe09 Nybegynder
22. september 2011 - 07:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Inventor Pack and Go-eksperthjælp søges.

Hey,

Jeg har en makker til at målsætte et par tegninger for mig, og for at få dem frem og tilbage bruger vi Pack and Go i Inventor. Det foregår meget simpelt:
Jeg pakker og sender min fil, han åbner og målsætter, pakker det sammen igen og sender tilbage til mig.

Problemet er så, at når jeg får et projekt tilbage og åbner de drawings han har lavet, så brokker programmet sig over nogle manglende "Links". (Resolve link)

Jeg har prøvet alt (synes jeg), blandt andet:
- Pack and Go hvori i .ipt, .ipj, .iam osv er med. (altså hele  projektet).
- konvertere filerne til .stp og kun sende dem.
- kun sende .ipt.

It won't work!

Jeg ønsker ikke at få filerne tilbage som .pdf, så derfor bruger vi Pack and Go funktionen, men er det helt forkert??

Håber én eller anden af jer kan hjælpe mig - er ved at være desperat efter en løsning.

På forhånd,
TAK!
Avatar billede Ubbe09 Nybegynder
26. september 2011 - 07:21 #1
Giver med glæder 300 point til ham/hende der kommer med en løsning!

Jeg behøver ikke nødvendigvis at bruge "pack and go", hvis du ved hvordan man kan sende det hele, få det retur og åbne det uden fejl og mangler, bliver jeg lykkelig for din løsning!

Mvh,

Ubbe09
Avatar billede voo Nybegynder
28. september 2011 - 20:42 #2
Hej Ubbe09

Inventor arbejder med en projektfil, filer søges udfra denne eller efter absolutte stier. Derfor hvis man flytter filerne mellem 2 maskiner, skal man have filerne til at ligge samme sted under projektfilen for at eks. en idw kan finde iam'en.
Ved Pack and Go kan man vælge at beholde stierne eller ligge det hele i en mappe.

Når dette først er gået galt skal du åbne alle filerne og løse reference fejlene og derefter gemme filerne igen, så er det ikke et problem næste gang.

MVH
Voo
Avatar billede Ubbe09 Nybegynder
28. september 2011 - 21:00 #3
Ja det var jeg lidt klar over, mit problem er bare at når jeg pakker det ned - både som "bevar mappe-hierarki" og som "gem det hele i en mappe", så brokker den sig når det åbnes.

Har du nogle erfaringer med at lave Pack and Go mellem 2 forskellige computere?

Venligst,

Ubbe09
Avatar billede voo Nybegynder
28. september 2011 - 22:02 #4
Hej Ubbe09
Ja, men du behøver ikke at lave en pack and go, du kan "bare" sende hele mappen inkl. projekt fil og design data, lidt som hvis dit projekt lå på en usb nøgle. Pack and Go er ikke beregnet til at flytte data som du vil, men til at kunne samle en model med tilhørende ref.-filer og sende til en anden.
Det vigste er hvad og hvor meget skal du dele.
MVH
Voo
Avatar billede Ubbe09 Nybegynder
28. september 2011 - 22:14 #5
Jeg vil nok, med tiden, komme til at skulle sende nogle store projekter (men det er vel næsten dét DropBox er til for?)... ;)

Har du tidligere haft succes med at pakke hele projekt-mappen ned og få den tilbage uden fejl?

Venligst,

Ubbe09
Avatar billede voo Nybegynder
30. september 2011 - 23:49 #6
Hej Ubbe09
Som beskrevet ovenfor hvis du har styr på dine data som du sender frem og tilbage virker det ellers ikke. Så benhård struktur, det er det, det drejer sig om.
MVH
Voo
Avatar billede voo Nybegynder
20. oktober 2011 - 19:20 #7
Hej Ubbe09
Er der mere du mangler for at lukke spørgsmålet?
MVH
Voo