Avatar billede nyand Nybegynder
03. august 2001 - 11:36 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Deling af forbindelse (ATM)

Hej

Ved at dette emne er noget slidt efterhånden... men håber i bærer over med mig.

Skulle der være nogle der kan fortælle mig, hvordan man deler en internetforbindelse mellem to comp. Helst i detaljer - da jeg inden erfaring har.

Comp. 1 har install. TDC NE1 (altså med atm-kort) Win98SE

Comp. 2 bliver formentlig med Win98se eller ME

Ville sættes stor pris på... hvis der var en der lå inde med en opskrift.... gerne så en ikke-\"nørd\" også forstår det ;o))

Peter
;o))

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
03. august 2001 - 11:39 #1
Avatar billede slobo Nybegynder
03. august 2001 - 11:39 #2
Hvilken type opkobling har du? ADSL, Stofa eller hvad?
Avatar billede nyand Nybegynder
03. august 2001 - 11:41 #3
Hej slobo

det er en TDC Netexpress 256/128 med ATM-kort

Avatar billede slobo Nybegynder
03. august 2001 - 12:16 #4
Beklager. Jeg har tjek på Stofa, men ikke ADSL. Jeg synes du skal kigge på eric-pederens link. Det ser ret udførligt ud. Bekalger.
Avatar billede dexo Nybegynder
03. august 2001 - 14:45 #5
Jeg vil anbefale dig at bruge \"Sygate\" kan hentes på www.Sygate.com, det virker på følgende måde.

Du instalere Sygate på den pc der har ADSL og starter programmet, så er der en knap til at kofigurere den med (kan ikke huske hvordan den ser ud men prøv at holder musen over knaperne så kommer der en gul tekst med en forklaring) der inde skal du vælge vilken forbindelse den skal ringe op til og så sige ok, så skal du finde den knap der heder BWList og der skal du tilføjde alle TCP og UDP porte og så skulle der ikke være mere at sætte op på din maskine.

På den anden maskine skal du ind netwærks egenskaber(det finder du i kontrolpanelet) klik på den der heder TCP/IP og vælg engenskaber klik på det faneblad der heder gateway og ind tast din maskine\'s IP vælg det faneblad der heder DNS klik \"aktiver DNS\" og skiv din maskines ip ind der under vært skiver du navnet på din maskine og domain skriver du jeres arbejds gruppe. så skulle der kun være en ting tilbage og det er at konfigurere internet explore, højeklik på IE og vælg egenskabe vælg forbindelse og klik på LAN instilinger i bunden og vælg automatisk instilling
så skulle det virke.

Du må bære over med mig da dette udelukkede er skrivet udfra det jeg sådan lige kunne huske , men hvis der er noget du ikke forstår så skriv.

Håber at det hjælp
Avatar billede slobo Nybegynder
04. august 2001 - 00:03 #6
OK, slobo vil godt lige sige noget alligevel: Sygate er godt. Let at installere, og virker. Print pdf-filen med anvisninger ud, som følger med downloadet. Det er den mest overskuelige og gennemarbejdede manual jeg nogen sinde har set.  Men den kan det ikke gå galt.
Avatar billede nyand Nybegynder
06. august 2001 - 10:17 #7
Hej

Har kigget lidt på Sygate - det ser ganske fornuftigt ud og lige til at gå til... Laver det også netvært mellem de to comp. eller skal der først oprettes et sådan ?

...desværre ser det jo også ud til ikke at være freeware....

Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
06. august 2001 - 10:23 #8
hvis computer nr 2 også skal køre med win 98se eller ME, så syntes jeg du skulle prøve at kigge på det link jeg gav dig ( http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm ) win 98SE og ME har et indbygget (altså gratis) program der kan dele internetforbindelsen.....
Avatar billede nyand Nybegynder
06. august 2001 - 10:44 #9
Hej Eric

Så vidt jeg kan forstå ud af manualen ... som iøvrigt er meget brugervenlig... så forudsætter det at det i forvejen er netværk mellem de to comp.

Har indtil videre tænkt, at invest. i Sandberg\'s \"Net i a box\" - men hvis Sygate klare det hele på en gang var det måske en mulighed ... eller ??
Avatar billede nyand Nybegynder
09. august 2001 - 20:40 #10
Hej Eric

Takker for linket.... alt nu installeret og kører perfekt ;o))
Avatar billede eric-pedersen Nybegynder
09. august 2001 - 22:25 #11
Takker for point, men også for tibagemeldingen. Det er kanon at få en en tilbagemelding (specielt når den er positiv)