Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 17:45 Der er 9 kommentarer

Billig VPS

Hej

Jeg kører lige nu et meget simpelt privat hotel hos Surftown, men vil rigtig gerne prøve at køre VPS (.. http://surftown.dk/vps). Jeg synes dog at Surftowns pris er en smule dyr (2400,- pr. år). Kender i nogle andre steder med en ordenlig VPS?

- Niclas
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2011 - 18:34 #1
http://www.unoeuro.com/products-vps.php en smule billigere. Det er ret nyt, og jeg ved ikke noget om deres VPS er ok, men mon ikke. Ellers kan du visse steder i udlandet få en meget billig VPS (under 50kr/m), men også med væsentlig mindre kapacitet.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. september 2011 - 18:37 #2
Du kan ved surftown få 1 år for mindre end 1000 kr så vidt jeg kan se :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
20. september 2011 - 18:43 #3
Det er prisen for første år hos Surftown - derefter er det kr2400 pr år. Men man kan selvfølgelig tage besparelsen...
Avatar billede Blueeyez Mester
20. september 2011 - 18:53 #4
#3 Nu var det os kun ment som en midlertidig løsning :) Og så om 1 år når de har prøvet ved surftown så ved de jo hvad de skal gå efter.. følgende koster jo ca 79 kr pr måned.. det er nu billigt hvis du os tænker på at de betaler moms.. så den egentlige pris er lavere
Avatar billede AffiliatePro Nybegynder
22. september 2011 - 00:24 #5
Skal den stå i Danmark?

Jeg har gode erfaringer med VPS.NET :)
Avatar billede Slettet bruger
01. oktober 2011 - 21:26 #6
Jeg har kigget alle jeres bud igennem, men beslutter ikke før om noget tid. Hvem skal så have point?
Avatar billede Dennis_Thyme-Duvald Nybegynder
12. oktober 2011 - 15:11 #7
Skal det være billigt, er burst.net en meget billig løsning.
Avatar billede Slettet bruger
12. oktober 2011 - 16:46 #8
Jeg tror jeg vælger VPS.net næste år og derfor går mine point til AffiliatePro. Tak for hjælpen til jer andre også :-)
Avatar billede kasperbergholt Nybegynder
17. oktober 2011 - 20:54 #9
Hvis VPS'en gerne må på en udenlandsk server, har lowendbox.com en fin oversigt over billige vps'er -- helt ned til 2-3 dollars per måned.

UnoEuro har også fornyligt åbnet op for salg af vps-løsninger.

Slutteligt har danske Meebox cloud-servere, som er cloudbaserede VPS'er med fleksibel mulighed for at down/upsize.

Se her: https://meebox.net/da/cloud-server

De billigste koster fra omkring 120 kroner per måned. Infrastrukturen er Netgroups, og der var i begyndelsen lidt bøvl med io på grund af et sløvt SAN, det er nu rettet, og cloud-serverne performer ret godt.

Der er minimum én ECU per core, man køber, men overskudskapacitet på noden fordeles efter fair share-principper. I praksis er det hurtigere end fx Amazonz EC2. Og så er serverne placeret i Danmark, hvilket er godt for svartider og søgemaskineoptimering.

Men bemærk, at der er tale om 100% self-managed løsninger, så du står selv for opsætning af firewall, ssh-hardening, backup, osv.