Avatar billede gulsovs Nybegynder
20. september 2011 - 17:45 Der er 5 kommentarer

Installations problem.

Hej, jeg har prøvet at hjælpe en ven med at bygge og installere en ny computer. Har har bestilt alt sit hardware over nettet, problemet er at når vi prøver at installere windows 7 64bit. Efter den er færdig med at overføre filer fra CD til harddisk og den skal til at gå igang med den egentlige installation ( efter windows logo'et ) fryser computeren og bliver fastfrosset i et stykke tid. Indtil den så rebooter og starter forfra.

Her er dens specs :

Motherboard : Asus P8H61 Evo
GFX : Saphire Radeon HD 6850
Power Supply: OCZ ModXstream 700 W
DRAM : Corsair Vengeance 8Gb x2 (4 each ) CMZ8GX3M2A1866C9
CPU : Intel i5 2500k Boxed
Gentletyphoon d115c series
Avatar billede Blueeyez Mester
20. september 2011 - 18:11 #1
Har i evt et andet graffikkort og prøve og sætte i den? Kan se bundkort ikke har onboard video kort så den mulighed er der ikke..?
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 19:27 #2
Windows opfører sig nogen gange lidt underligt, hvis man har sat sit CD/DVD-drev i den første SATA- eller PATA-port og så harddisken i en af de efterfølgende.

Sørg for at harddisken er sat i den første SATA-/PATA-port.
Avatar billede gulsovs Nybegynder
20. september 2011 - 19:53 #3
Det har vi ikke på nuværende tidspunkt.
Avatar billede Blueeyez Mester
20. september 2011 - 20:47 #4
#3 Har i så mulighed for og installere andet windows på maskinen?
Avatar billede gulsovs Nybegynder
20. september 2011 - 23:07 #5
Problemet er løst, så mange tak for hjælpen. Det hjalp at sætte SSD som Sata - 1, HDD some Sata-2 og CD-R som Sata-3.