Avatar billede plaf Nybegynder
20. september 2011 - 17:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Datamatikere:- systemudvikling - design og brugervenlighed

Hejsa

Lige et generelt spørgsmål til de datamatiker-uddannede...

Under systemudvikling: Hvor meget undervises/eksamineres der så i design og brugervenlighed? Jeg tænker særligt på design af hjemmesider til komercielt brug?

Jeg tænker IKKE på opbygningen underliggende (programmeringen), men udelukkende på det design og de funktioner brugeren ser - hvordan de virker på besøgende, hvad der er til at finde ud af og hvad man kan forstå...

På forhånd tak for svar :-)

/Plaf
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 19:13 #1
Det bliver undervist lidt i det, men ikke det helt store. Jeg har gået på HHX, på it-linjen inden jeg gik på datamatiker og jeg lærte stort set ikke noget yderligere, som jeg ikke havde hørt i forvejen.

Som jeg husker det er det slet ikke noget vi kunne blive eksamineret i, jeg er færdig til februar med uddannelsen.

Men jeg kan da lige som om jeg kan finde det materiale vi fik undervist i.
Avatar billede plaf Nybegynder
20. september 2011 - 19:18 #2
Det ville være fint :-)
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 19:26 #3
Her er et link til de to powerpoints, to pdf'er og vores opgaver dertil hørende.

http://www.myupload.dk/showfile/1000919733de.rar/

Det står på engelsk, fordi de undviste både de danske og internationale studerende med det samme materiale :)
Avatar billede plaf Nybegynder
20. september 2011 - 20:12 #4
Får desværre en disk læse fejl, når jeg forsøger at udpakke :-/
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 20:16 #5
Okay underligt, jeg har ellers prøve at hente filen fra linket og udpakke den også - hvilet fungerede fint. Kan prøve at uploade den til et andet sted
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 20:26 #6
Prøv det her link istedet:
http://www.megaupload.com/?d=6W98KPW0
Avatar billede plaf Nybegynder
20. september 2011 - 21:07 #7
Tusind tak :-)
Så virkede det!
Var det virkelig alt, I havde omkring design til Internettet?
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 21:14 #8
Det var så lidt, ja det var alt det vi havde omkring selve design af en hjemmeside/program. Faget gik mere hovedsageligt mere ud på det programmerings tekniske del.

Det er mere indenfor Webudviklings uddannelsen at de får en masse at vide om det(regner jeg med), vi får bare kort forklaret om det.