Avatar billede ice2113 Nybegynder
20. september 2011 - 17:19 Der er 3 kommentarer

opgradering af hp nx9420

Har en ældre hp nx9420 bærbar computer, den har standard 2 gb ram og 2 ghz Intel mobile Core 2 duo T7200 Processor, det er et 64 bit system og en 80 gb hardisk. Jeg vil gerne have en lidt større harddisk, et bedre grafikkort og lidt flere ram hvis det kan lade sig gøre, da det lige nu ikke kan lade sig gøre at spille nyere spil på den især på grund af grafik kortet. mit spørgsmål til jer sagkyndige herinde er : kan det lade sig gøre, og hvis i så fald hvor finder jeg de rigtige dele, for synes lidt det er en jungle at finde rundt i og er bange for at købe noget der ikke passer. har kørt en cpu-id på computeren den fortæller mig at den har socket 479 mPGA. hva det så end betyder.

håber at der er en der kan svare mig på hele mit spårgsmål, på forhånd tak

hilsen mark
Avatar billede buttwipe Juniormester
20. september 2011 - 17:52 #1
Du kan ikke opgradere grafikkortet på den.

Glem det og spar sammen til en ny!
Avatar billede gulsovs Nybegynder
20. september 2011 - 18:10 #2
Ja, det er som regl ikke muligt at skifte grafikkort i en bærbar, du kan dog opgradere dine ram. Jeg vil dog fraråde dig at opgradere den computer, det vil være dyrt at købe nye ram til den. Forskellen ville være lille og derfor ikke specielt optimalt.

Hvis du har penge til at en ny computer kan du jo fortælle os hvad dit budget er og så kan vi se hvad vi kan finde til mig.
Avatar billede ice2113 Nybegynder
21. september 2011 - 16:51 #3
ja okay det kan jeg godt se det fornuftige i. er nok nemmere bare at købe en stationær til at downloade/seede og spille på. tak for svarene :)