Avatar billede zenta2009 Nybegynder
20. september 2011 - 11:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Testdisk

min eksterne harddisk beder mig om at formatere den inden brug... har haft den i et år så der ligger data på jeg skal bruge og backup nåede jeg desværre ikke tage. Nu køre den testdisk... det går langsomt. Og den finder mange fejl. hvad betyder det for mine data?
Avatar billede Destichardox Nybegynder
20. september 2011 - 11:28 #1
Behøver ikke at betyde noget, testdisk er et program der vil prøve at "redde dine data", har gode erfaringer med at dette rent faktisk kan lade dig få adgang til hardisken igen, hvis dette er muligt.
Avatar billede zenta2009 Nybegynder
20. september 2011 - 11:47 #2
Ok så mange fejl betyder ikke nødvendigvis store problemer? Ved du hvorfor min harddisk beder mig om at formatere den?
Avatar billede zenta2009 Nybegynder
20. september 2011 - 12:03 #3
Lige et ? mere.. Hvis nu testdisk ikke formår at redde mine data eller måske kun redder nogle af dem, vil et proff. firma så kunne gøre det? Kan de noget bedre end mange kan hjemmefra i dag?
Avatar billede Tobyyyy Nybegynder
20. september 2011 - 13:04 #4
Ja der er professionelle firmaer, som kan genskabe data selvom din harddisk næsten har været brændt. Men du kommer så også til at betale i dyre domme for det, så spørgsmålet er om dine data er så vigtige :)
Avatar billede zenta2009 Nybegynder
20. september 2011 - 14:53 #5
Ok men hvis der ligger en fejl på min harddisk kan jeg vel risikere den ændre mine filer (tænker billeder og film) så de ikke kan genkendes eller vises og dette kan proff. vel ikke hjælpe mig med eller?
Avatar billede Slettet bruger
21. september 2011 - 22:21 #6
Er er vel klar over, at når du vil  redde dine data, så skal PhotoRec_win køres som administrator?