Avatar billede chduelund Nybegynder
20. september 2011 - 09:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Catalyst installation installerer ikke display driveren.

Hej,

Har for nyligt samlet en ny PC, som jeg egentlig er rigtig glad for. I tide og utide viser der sig dog en ret træls fejl - jeg får nemlig bluescreen, oftest når jeg åbner firefox eller endnu værre, når windows er ved at starte og viser skrivebordet!
Flere gange er det lykkedes mig at få fejlkoder fra Windows, efter genstart og ved læsning under bluescreen og koderne har heddet BCCode a, BCCode 113 og BCCode 116.

Der sidder følgende hardware i maskinen:

ASUS P8P67 Pro Rev. 3.1
Intel i5-2500K
Kingston HyperX 2x4GB
Sapphire Radeon HD 6950 2GB DiRT 3 Edition

Efter intens søgning på nettet har jeg fundet frem til at det skyldes driveren, som tydeligvis er elendig.
Har derfor prøvet at installere ældre drivere som folk har nævnt diverse steder, som værende stabile - her opstod dog et nyt problem. når jeg forsøger at installere driveren via den såkaldte "suite" installerer den alt andet end display driveren?!
Har søgt med lys og lygte efter en løsning på problemet, som ifølge folk opstår ved at Windows installerer sin egen driver, hvilket gør at Catalyst installeren ikke 'ser nogen grund til at installere sin egen driver'.

Er der nogen der ved hvordan jeg gennemtvinger installationen af display driveren? -Jeg har forsøgt at hente display driveren i en stand-alone pakke, men det hjalp ikke.

Kan jeg evt. forhindre Windows i at installere drivere af sig selv ved opstart?
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 10:25 #1
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 10:26 #2
Avatar billede Destichardox Nybegynder
20. september 2011 - 10:45 #3
For at forhindre windows i selv at installerer driver.
Kør gpedit.msc
Gå til Computerkonfiguration->Administrative skabeloner->System->Installation af enhed->Begrænsning for installation af enhed.
Dobbelt-klik på Forbyd Installation af enheder, der ikke er beskrevet af andre politik indstillinger. Aktiver og voila :O)
Avatar billede Slettet bruger
20. september 2011 - 11:22 #4
brug kommentar når i skriver herinde
svar funktionen er til lukning af spørgsmål

så syntes jeg du skulle hent slimdrivers der er gratis men krøver en registrering

http://www.driverupdate.net/
Avatar billede chduelund Nybegynder
20. september 2011 - 11:30 #5
Glemte at nævne at jeg kører Windows 7 Home Premium - derfor er jeg desværre forhindret i at følge #3's omtalte medtode, hvilket jeg er super træt af!
Avatar billede Destichardox Nybegynder
20. september 2011 - 11:50 #6
Du kan hente dette lille program.
http://www.microsoft.com/download/en/details.aspx?displaylang=en&id=25250, så skal du godt nok ændre den manuelt.
Avatar billede chduelund Nybegynder
20. september 2011 - 11:59 #7
Undskyld, men er lidt i vildrede. Har hentet det regneark du linker til og det henviser til at den pågældende funktion ligger i "HKLM\Software\Policies\Microsoft\Windows\DeviceInstall\Restrictions!DenyUnspecified". Problemet er bare at jeg ikke kan finde frem til denne destination i Regedit. :/
Avatar billede Destichardox Nybegynder
20. september 2011 - 12:21 #8
Er muligvis en anden vej ind, ved ikke om windows 7 home premium har denne feature.
I kør skriv vis avancerede system indstillinger. start denne.
Gå under hardware tap og vælg indstillinger for instalation af enhed og slå det fra der. Virker dette?
Avatar billede chduelund Nybegynder
20. september 2011 - 14:38 #9
Den funktion har jeg været inde og lege med, men den fungerer ikke. Ved første reboot efter at have slået automatisk hentning af driver fra, installerer den alligevel Windows driveren. :/
Avatar billede Destichardox Nybegynder
21. september 2011 - 13:41 #10
ok har ikke så meget tid, så derfor det forsinkede svar.
ser ikke ud til at vi kan gøre det den vej rundt.
Du kan eventuelt prøve denne driver istedet.
http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonmob_win7-32.aspx

Hvis du bruger 64 så er det

http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonmob_win7-64.aspx
Avatar billede chduelund Nybegynder
06. oktober 2011 - 13:50 #11
Kortet er nu sendt til ombytning da intet ville rette op på fejlen. Jeg forsøgte til sidst med et andet grafikkort og her oplevede jeg ikke den mindste fejl.

Tak for jeres tid og gode råd.