Avatar billede Vindex1000 Nybegynder
19. september 2011 - 18:36 Der er 4 kommentarer

Hjælp kan ikke finde harddisk når styresystem skal installeres

Da jeg tændte min macbook, var der en mappe med et spørgsmålstegn som blinkede på skærmen?

Jeg prøvede at installere snow leopard men efter jeg valgte sprog og herefter skulle vælge enhed (harddisk) var feldtet tomt og jeg kunne ikke komme videre?

Jeg troede det var harddisken som var død så jeg købte en ny harddisk i humac og herefter satte jeg den i. resultatet er det samme. Jeg kunne ikke vælge harddisk da feldtet var tomt.

Jeg prøvede at køre en apple hardware test (udvidet) her er ingen fejl rapportet.

Jeg har også prøvet med den cd/styresystem som fulgte med mac da jeg købte den. samme problem.

nogen som kan hjælpe

Med venlig hilsen

Søren
Avatar billede thill Nybegynder
20. september 2011 - 06:41 #1
Har du partitioneret din harddisk?

Du kan partitionerer startdisken på følgende måde:
Sæt disken Mac OS X Install i drevet, og genstart computeren.
Hold tasten C nede med det samme, når du hører starttonen, og slip den, når du ser statusindikatoren (ligner et tandhjul).
Når installeringsprogrammet starter, skal du vælge Hjælpeprogrammer > Diskværktøj.
Vælg disken på listen, og klik på Partition.
Vælg, hvordan disken skal partitioneres og evt. muligheder, og klik derefter på knappen Partition nederst i vinduet.
Slut Diskværktøj.
Når installeringsprogrammet åbner igen, kan du installere Mac OS X på en af partitionerne.
Avatar billede Vindex1000 Nybegynder
20. september 2011 - 10:55 #2
Hej Thill!

tusind tak, perfekt råd. nu spiller det :-)

mvh.

Vindex
Avatar billede thill Nybegynder
20. september 2011 - 18:57 #3
Godt at høre :-)
Avatar billede thill Nybegynder
07. december 2011 - 21:12 #4
Lukketid?