Avatar billede allanknudsen Nybegynder
19. september 2011 - 16:41 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Programmering i Excel regneark - skatteberegning

Jeg går snart på efterløn og er i færd med at opstille oversigt over min økonomi med ændrede indkomstforhold og skat i fremtidge år.
I ark 1 har jeg opstillet kolonner med årstal 2011, 2012,2013 osv.
I de respektive kolonner har jeg i rækker under de respektive kolonner/år anført lønindkomst, efterløn, folkepension, rentefradrag og andre skattefradrag m.v. og til sidst i en række i hver kolonne: "Beregnet skat"
I ark 2 har jeg skatteprogram.
Mit spørgsmål: kan nogen hjælpe mig med programkoder, så indkomstoplysninger for hvert år bliver beregnet og resultaterne for hvert år vises i kolonnerne/rækken "Beregnet SKat".
På forhånd tak for hjælpen.
Allan
Avatar billede Chr91 Nybegynder
19. september 2011 - 19:31 #1
Det kan laves med macro'er i VBA f.eks. (-:
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
19. september 2011 - 19:58 #2
Det var også det jeg tænkte. Problemet er, at jeg ikke har forstand på at lave disse i VBA. Hvis der er en person, som kan oplyse mig, hvordan macroen skal se ud, så kan jeg selv tilpasse denne i mit ark.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. september 2011 - 20:15 #3
der er ca 750.000 offentligt ansatte - en del er i SKAT, og der kan du hente hjælp gratis.
(de burde kende reglerne - hvis jeg lavede en fejl i dit regneark, hvem har så skylden, og skal jeg efterbetale din manglende skat???)
Når du regner skat frem i tiden - hvilke regler er så gældende (de nuværende forkastes jo nok af s/sf???)
Avatar billede Chr91 Nybegynder
19. september 2011 - 20:56 #4
Jeg vil godt tage et kig på det, men lover ikke noget hvis det er.
Avatar billede Chr91 Nybegynder
20. september 2011 - 08:35 #5
Har desværre ikke tid alligevel, men lav det med macro'er det er lettest (-:
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
20. september 2011 - 17:10 #6
Svar til claes57:
Tak for dit svar.
En eventuel hjælp til macro i VBA er selvfølgelig uden ansvar for den person, som har lyst til at hjælpe. Skat kan ikke levere dette. I skat kan jeg regne mit skat ud for et år ad gangen. Men når jeg laver et program med forskellige indkomstforhold i de forskellige år, kan der ikke hentes hjælp hos skat.
Jeg er klar over, at beregningerne bliver med basis af indeværende års skatteregler. Ingen kender jo fremtidige skatteregler. Så jeg bliver meget glad, hvis nogen kan hjælpe mig med macro i VBA.
vh.
Allan
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
20. september 2011 - 17:12 #7
Svar til Chr91:
Tak for dit svar.
Macoer i VBA er ukendt land for mig. Derfor bliver jeg glad hvis nogen kan hjælpe mig at lave disse.
vh.
Allan
Avatar billede allanknudsen Nybegynder
04. oktober 2011 - 17:17 #8
lukket uden svar