Avatar billede fylgjer Nybegynder
19. september 2011 - 04:42 Der er 5 kommentarer

ssd hardisk : sov stille ind :-(

en af mine venners bærbar brandt sammen og havde været ude at købe en ny...

var dog ked af alt fra den gamle hardisk var tabt.

derfor skruede jeg den ud... lukkede min bærned og tog min hardisk ud som windows ligger på.

nova series v32 (helt ny)

sat hans hardisk i og kørte alt over på en ekstern..

lukkede ned og sat min ind igen... men nu vil computeren ikke kendes ved den... som om bios ikke kan finde den...

nogen ideer...

skal lige siges det skette for et år siden og har bar haft den liggende... men ville gerne få liv i den.
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2011 - 08:42 #1
du skal sikkert rode med bl.a ACHI indstillinger - det kan være en del  forskelligt fra bundkort til bundkort derfor er det skrevet sådan
det kan være den skal stå på SATA og der er kun 2 veje - kig i en bog der fulgte med bundkortet for den har du vel ??????

prøv dig frem

normalt med ssd harddiske skal man blot slå den over på den i bios og så kører den

jeg går helt ud fra at den virker ???
du kan bruge sandberg usb all in one og hvis den kan se den via den virker ssd kortet - det er jo lige som at tage et kort ud af et kamera bare at den bruger mere strøm

lad os starte der
Avatar billede fylgjer Nybegynder
19. september 2011 - 10:12 #2
har lige set du har skrevet... så skal lige prøve det du siger... ja jeg har bogen til bundkortede så skal se om der er noget der.

men vender lige tilbage
Avatar billede fylgjer Nybegynder
19. september 2011 - 11:29 #3
altså fatter ikke en disse....

men jeg så i et tidliger indlæg du er en asus mand.
og mit bundkort er et asus p7h55

og ja den skulle meget gerne virke...

læste en anden som havde gjordt det samme. altså

haft windows 7. taget hardisk ud sat en anden i med windows xp.

start den op.. og lukkede ned og sat sin ssd hardisk i men at nu kunne computeren ikke genkende den...

så må jo være noget inde i bios.... ved bare ikke helt hvad jeg skal kigge efter
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2011 - 11:51 #4
det er heller ikke sikkert det er det men for at udelukke det
det må stå i bios under sata as achi eller noget lignede

den kan godt blive ustabil hvis du roder derinde man kan altid fjerne batteriet på bundkortet og sætte i igen - så plejer den altid at komme

men det kan jo også bare være en ødelagt boot tabel så den ikke virker mere
du kunne jo prøve med sandberg usb all in one og se om den kan se den

du kan hente hirens bootdvd - på den ligger alle værktøjer du får brug for

http://www.hiren.info/pages/bootcd

se under denne her

MBR (Master Boot Record) Tools

BootFix Utility

men der ligger altså mange andre på den
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2011 - 11:56 #5
http://www.asus.dk/Motherboards/Intel_Socket_1156/P7H55/

sidste bios er denne her

P7H55 0901 BIOS