Avatar billede Slettet bruger
18. september 2011 - 21:06 Der er 8 kommentarer

Nyt domæne redelegeres til gammelt webhotel (server)

Hej

Jeg har et eksisterende webhotel hos one.com, som jeg i sin tid købte sammen med domænet: shakerzone.dk (kan købes sammen). Nu har jeg flyttet mit domæne til en anden server - det vil altså sige, når man skriver shakerzone.dk ryger man ikke ind på den server, som er tilknyttet one.com, men en anden.

Derfor ønsker jeg nu, at knytte mit nye domæne til serveren hos one.com. Shakermedia.dk. Domænet er købt hos en anden udbyder - domæne alene.

Hvordan skal jeg gøre dette? Skal jeg rette dns-settings hos DK-Hostmasters? Er der nogle, som kan lave en kort guide?

Jeg har søgt rundt på google, og kigget et par eksempler med gratisdns.dk, men jeg kan ikke helt finde logikken.
Avatar billede Slettet bruger
18. september 2011 - 21:31 #1
Det tror jeg ikke kan lade sig gøre. For one.com er også nødt til at vide hvilket domæne der peger på dit webhotel. Men du kan spørge om du kan få lov til at bruge et andet domæne i stedet, og ellers er du nok nødt til at opsige dit abonnement og købe et nyt der bruger dit nye domæne.
Avatar billede tobrukDk Novice
18. september 2011 - 21:33 #2
Det tror jeg heller ikke du kan desværre, jeg vil sig det sammen som Tolamaps!
Avatar billede pstidsen Novice
18. september 2011 - 21:47 #3
Avatar billede pstidsen Novice
18. september 2011 - 21:47 #4
(det er deres live hjælp og de er rigtig flinke. Det er dog kun engelsk der er åbent nu)
Avatar billede edinmdk Nybegynder
18. september 2011 - 22:55 #5
Ser lige med :S
Avatar billede pstidsen Novice
19. september 2011 - 16:42 #6
#5: Til en anden gang: http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-4
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 13:26 #7
Du har 2 muligheder.

1. Redirect hjemmeside
Dit nye domæne skal her have en hjemmeside tilknyttet og denne får så en Meta-Refresh html-fil som start side.
Meta-Refresh html-filen virker ved at browseren på magisk vis trykker på et link til din rigtige side.
Ulempen ved denne løsning er at adressen-linjen udskiftes til den som din rigtige side har, hvilket gør at dit nye domæne ikke ses i adresse-linjen og Google vil heller ikke indeksere den, da den kun indeholder et link til en anden side.
Fordelen er at man ikke behøves at bikse med sin gamle udbyder af hjemmesider for at få en rigtig DNS-pegning sat op.
Benytter man GratisDNS, så har de under DNS-administrationen en funktion, der automatisk opretter en hjemmeside på deres server med denne Meta-Refresh html-fil, så der er det rigtigt simpelt.

2. Rigtig DNS-pegning
Her sættes DNS'en for ens domæne op til at pege på serveren med den rigtige hjemmeside, enten via en CNAME- eller A-record.
For at dette virker, så skal man have adgang til DNS-indstillingerne, hvilket man f.eks. har ved GratisDNS, men man skal også have udbyderen af sin hjemmesideserver til at sætte serveren op til at acceptere henvisninger fra domænet og viderstille dem til den rigtige mappe på serveren.
Denne opsætning af hjemmesideserveren er ofte noget der tages et gebyr for. Nogle gange er det et engangsgebyr, andre gange er det et abonnement man tilkøber og abonnementet kan nogle gange koste det samme som en hel hjemmeside.
Avatar billede Wally73 Mester
20. september 2011 - 13:28 #8
Kom lige til at læse supportsiden på one.com igennem og fandt det her.

http://www.one.com/da/support/faq/kan-jeg-have-flere-domaener-til-samme-webhotel

Dvs. du har kun mulighed 1.