Avatar billede goutanou Nybegynder
18. september 2011 - 19:35 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Søjlediagram hvor en given procent skal vises som referencepunkt

Jeg skal oprette et søjlediagram med måneder og procentværdier. Min udfordring er at 90 % er målet - og skal derfor vises som referencepunkt - jeg forestiller mig at denne linie vises med fed, eller lignende.

Mit problem er at jeg ikke kan få denne linie ind i mit søjlediagram, så jeg håber nogen kan hjælpe mig.

På forhånd tak.
Avatar billede NielsBod Nybegynder
18. september 2011 - 21:32 #1
Hvis jeg forstår dit spørgsmål rigtigt, skal du parallelt med dine procentdata tilføje en linje/kolonne med tallet 90 i alle felter.
Lav så diagrammet som søjler. Herefter skal du redigere søjlerne med 90% til kurveformat. Så kommer der i stedet en linje, som du også kan formattere.
NielsBod
Avatar billede pstidsen Novice
18. september 2011 - 21:51 #2
Tror min film her hjælper dig: http://www.youtube.com/watch?v=4SIssqWv670
Avatar billede NielsBod Nybegynder
26. september 2011 - 17:16 #3
Hvis du kunne bruge svaret, må du da gerne smide nogle points.
NielsBod
Avatar billede pstidsen Novice
26. september 2011 - 17:22 #4
#3: Fedt du begynder at snakke om point uden at kende pointreglerne... Man kan IKKE give folk points når det er en "kommentar".

goutanou: Er der nogle der har løst dit problem? Hvis ja, så skriv hvem, så han/hun kan smide et svar ;)
Avatar billede NielsBod Nybegynder
26. september 2011 - 17:39 #5
Beklager. Jeg er en ren novice m.h.t. pointsreglerne.
Points eller ej, så håber jeg at mit løsningsforslag kunne bruges.
NielsBod
Avatar billede pstidsen Novice
26. september 2011 - 17:43 #6
JA det må man nok sige du er!!!!!!!!

Du må IKKE lægge et svar, når du ikke ved om du har løst problemet! Når/hvis spørger vender tilbage, skal han/hun sige hvem der har løst problemet hvorefter der lægges svar og accepteres...
Avatar billede goutanou Nybegynder
27. september 2011 - 09:37 #7
Hej. Først vil jeg beklager at jeg glemt at vende tilbage og ikke har udgav points endnu...Det er faktisk videon'en på youtube der har hjulpet mig med at løse opgaven men jeg vil takke jer begge 2 for indslag. Mvh. Goutanou
Avatar billede goutanou Nybegynder
27. september 2011 - 09:40 #8
Tak for din video. Det var lige der jeg havde bruge for :-)
Avatar billede pstidsen Novice
27. september 2011 - 12:45 #9
dooh! du skal jo IKKE give point til dig selv!!!!!!! Det er mig der har hjulpet dig ergo skal jeg have point.. Det burde ud at vide med et år på bagen herinde...

Læs pointreglerne: www.eksperten.dk/faq#faq-3
Avatar billede goutanou Nybegynder
27. september 2011 - 13:37 #10
Sorry!!! Det var selvfølgelig ikke med vilje. Jeg kan dog ikke vælge at give dig point. Du skal først svare denne med "svar (til løsninger og pointgivning) istedet for "kommentar". Så får du selvfølgelig dine points. Endnu engang tak for hjælpen.
Avatar billede pstidsen Novice
27. september 2011 - 13:42 #11
når der er uddelt point, kan det ikke gøres igen.

Opret en ny tråd, så skriver jeg et svar der :)
Avatar billede goutanou Nybegynder
27. september 2011 - 14:11 #12
doen. har lige oprettet én.