Avatar billede niels95 Nybegynder
18. september 2011 - 11:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

TI InterActive på Mac

Hej.
Jeg er næsten lige startet på gym og har matematik på b, derfor skal jeg have en såkaldt CAS på min computer. Jeg har en Mac, og skolen kører med TI InterActive som CAS. Men hvordan kan jeg installere den på min Mac?

Mvh
Niels
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 11:46 #1
Hvis ikke programmet er udgivet til Mac, er der et par forskellige muligheder:

1. Bootcamp
Kræver legal Windows installation (XP, Vista, Win7), og kræver at computeren genstartes.
http://www.apple.com/support/bootcamp/

2. Parallels dektop
Kræver at man dels køber Parallels desktop samt windows installation, men begge styresystemer kan køre samtidig.
http://www.parallels.com/eu/

3. CrossOver
Er ikke en desideret Windows, men blot en emulator der gør det muligt at kører de fleste Windows programmer på Mac. Booter hurtigt og kræver ikke Windows installation.
http://www.codeweavers.com/products/crossover/

Eller findes der også nogle andre løsninger hvis ikke disse kan gøre det.

[b]
Avatar billede niels95 Nybegynder
18. september 2011 - 11:56 #2
Hejsa og tak for kommentaren. Jeg har prøvet med CrossOver, og det er også det jeg helts ville bruge. Men den kommer med adskillige fejlmeddelelser, som fx at den ikke kunne finde en fil i C://Windows/.......
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 12:02 #3
WhineHQ, måske?
Avatar billede kjeldsted Novice
18. september 2011 - 12:03 #4
Hov. Trykfejl.

WineHQ selvfølgelig.
Avatar billede niels95 Nybegynder
19. februar 2012 - 13:57 #5
svar