Avatar billede gizmo1004 Nybegynder
17. september 2011 - 14:50 Der er 13 kommentarer

Hjælp til netgear trådløs router

Hej alle sammen jeg har et problem, som jeg håber at i kan hjælpe mig med :)
Jeg er lige flyttet i kollegie og vil gerne have internettet til at være trådløst, så derfor har jeg købt en netgear wireless-G router WGR612, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at få det til at virke???
Internetter kommer fra et stik i vægen, hvor man bare sætter stikket i. og på selve routeren lyser "wireless" knappen ikke? :S
Ved ikke om det er nok info, men ellers må i meget spørge, for jeg har ikke rigtig forstand på det :(
Håber at der er en der kan hjælpe mig :)
På forhånd tak.
Mvh Gizmo
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2011 - 15:33 #1
Du skal først tage routeren ud af nettet og nøjes med strøm stik, derefter skal du tilkoble den til en pc i en af dens lan porte (Ikke Ethernet porten)

Derefter skal du gå ind i cmd og skrive ipconfig, så kan du se: Ip Adressen for din pc måske den er  følgende: 192.168.1.104 så skal du i din browser skrive 192.168.1.1

Så burde du få oprettet forbindelse til routerens gui og derfra skal du logge på den login kan være:

brugernavn: admin
kode: admin

brugernavn: admin
kode:

brugernavn: admin
kode: password

(Det er vidst dem det er oftest..

Derfra kan du sætte routerens trådløse op :) Hvis du er i tvivl om noget så skriv da :)
Avatar billede gizmo1004 Nybegynder
17. september 2011 - 16:04 #2
hey tak for det hurtige svar, men det har desværre ikke hjulpet noget, nå jeg skriver ip'en i browseren siger den bare at siden ikke kunne indlæses?
ved ikke om det hjælper noget men når jeg skulle sætte min computer op til nettet (med stik) skulle jeg ind kontrolpanel - netværks- og delingcenter - administrer netværksforbindelser - tcp/ip v4 - makere brug følgende ip adresse for at komme på nettet, ved ikke om det overhovedet har noget med det at gøre eller om det hjælper på noget? :S
Mvh Gizmo
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2011 - 16:09 #3
#2 Det vil jeg nu ikke mene, det skulle da være fordi der ikke er DHCP slået til på netværket, men sæt routeren til, opretter pcen forbindelse? Gå ind i cmd hvis den gør og skriv ipconfig og skriv herinde hvad output du får :)
Avatar billede gizmo1004 Nybegynder
17. september 2011 - 16:50 #4
ja, eller når jeg sætter det hele op og med kabel fra routeren til computeren lyser lyset ved netindgangen på computeren og den siger også der er forbindelse, men den går ikke på nettet hvis du forstår? :P

Nå jeg skriver ipconfig skriver en hel masse :P

Her er det den skriver:
C:\Users\Mads>ipconfig

Windows IP Configuration

Ethernet adapter Bluetooth Network Connection:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Wireless LAN adapter Wireless Network Connection:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Ethernet adapter Local Area Connection:

  Connection-specific DNS Suffix  . :
  Link-local IPv6 Address . . . . . : fe80::304c:77e9:9900:8994%8
  IPv4 Address. . . . . . . . . . . : 172.16.16.199
  Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
  Default Gateway . . . . . . . . . : 172.16.16.1

Tunnel adapter Local Area Connection* 6:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter Local Area Connection* 7:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter Local Area Connection* 11:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Tunnel adapter Local Area Connection* 15:

  Media State . . . . . . . . . . . : Media disconnected
  Connection-specific DNS Suffix  . :

Mvh Gizmo
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2011 - 17:18 #5
Prøv og skriv følgende i din browser: 172.16.16.1

SÅ burde du kommet på routerens gui :)
Avatar billede gizmo1004 Nybegynder
17. september 2011 - 18:38 #6
Internet Explorer cannot display the webpage
What you can try:
Diagnose Connection Problems
det er hvad den skriver når jeg gør det :(
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2011 - 18:53 #7
Og du har lan kabelet i routeren i den rigtige port? Der skulle gerne være min 5 porte 1 ethernet og 4 lan ikke sandt?
Avatar billede gizmo1004 Nybegynder
17. september 2011 - 19:12 #8
ja det tror jeg da ihvertfald, jeg har lan kablet fra computeren til nr. 1 (en gul) port og internet fra væggen til den blå i routeren hvor der stå internet. Nah der er kun 3 porte 1 blå og 2 gule :)
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2011 - 19:20 #9
Okay, men du skal ikke have noget i den blå port, kun lan kabel fra pc til router i en af de gule (Går ud fra de er lan portene)
Avatar billede gizmo1004 Nybegynder
17. september 2011 - 19:29 #10
ja det er lan porte :)
Det prøver jeg lige så :)
Avatar billede gizmo1004 Nybegynder
17. september 2011 - 19:38 #11
der sker stadig ikke noget ;(
Avatar billede Blueeyez Mester
17. september 2011 - 19:48 #12
Det lyder MEGET underligt, kan jeg få dig til og installere teamviewer på din pc og så kan jeg lige prøve herfra og se om jeg kan finde problemet? :)
Avatar billede twind Nybegynder
21. september 2011 - 23:08 #13
Hej Gizmo.
Måske et dumt spørgsmål, men har du prøvet at følge vejledningen til din Netgear? Jeg har selv haft et par Netgear, og de plejer at være ret nemme at sætte op, hvis man følger brugsvejledningen. Prøv evt at "nulstille" din Netgear først: Sæt strøm til, ingen netværkskabler i de blå og gule porte, og find så "reset button" i et lille hul ved siden af portene. Knappen sidder inde bag hullet, hold den nede med en nål eller papirclips i 10 sekunder, og følg så vejledningen. Hvis du har smidt vejledningen ud, kan du finde den her: http://www.manualowl.com/m/Netgear/WGR612/Manual/73292.
Mvh Troels