Avatar billede tobrukDk Novice
17. september 2011 - 01:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

gå langsom ud af billedet

Hej

Jeg sidder og lave med background billede som jeg gerne kunne tænke mig at det gik sådan langsom af ud f.eks kan ses her;

http://localhostr.com/files/lGUfkWh/capture.png

Jeg fandt det her ind

http://www.hv-designs.co.uk/2009/11/11/the-design-lab-2/

Kig efter nummer 8 billede !
Avatar billede tobrukDk Novice
17. september 2011 - 02:44 #1
håber der er nogle som kan hjælp mig på en eller anden måde og forklare hvad jeg sådan helt skal gør?. :)
Avatar billede sobr Nybegynder
17. september 2011 - 08:02 #2
Det er jo forklaret i den tutorial du har fundet.

Du sørger for at ha' den baggrundsfarve du vil ha' på dit baggrundslag.

Så har du laget med billedet ovenpå. Lav en markering af det på  billedet, som skal være helt synligt, altså det øverste og ned til det sorte begynder. Kopier dette stykke og sæt det ind på et nyt lag.

Giv dette nye lag en layerstyle Drop shadow, hvor du ændrer "Angle" til 90.

Nu markerer du laget neden under laget med Drop shadow.

Læg en lagmaske på og brug en gradient på lagmasken, hold Shift nede mens du trækker gradienten, så den blir lige, op til midten af billedet - så får du den flydende overgang.
Gennemsigtigheden styrer du med Opacity på lagmasken.

Håber det er forklaret tydeligt nok.
Avatar billede tobrukDk Novice
17. september 2011 - 11:55 #3
Jeg forstår det sådan stadig ikke 100% , jeg er sådan lidt halv dårlige til sådan noget. :) kan du måske hjælp mig via teamwiever eller sådan :)
Avatar billede sobr Nybegynder
17. september 2011 - 12:10 #4
Det er garanteret det med lagmasken du er i tvivl om, så prøv at se denne video fra Mashed Potaoes og se om ikke det hjælper lidt:

http://www.mashedpotatoes.dk/blog/2009/11/02/photoshop-masker/
Avatar billede tobrukDk Novice
17. september 2011 - 12:34 #5
Nej jeg forstår ikke hvad han ment med det og sådan :) altså jeg har prøve at gør som ham men det virker ikke :(
Avatar billede sobr Nybegynder
17. september 2011 - 12:54 #6
Ok - det også så smart, at det næsten ikke er til at fatte :)
men jeg synes nu han er god til at forklare det.

Jeg vil godt hjælpe dig - jeg sender en intern besked til dig med min mail adresse, så kan du sende billedet du vil bruge til mig :)
Avatar billede tobrukDk Novice
17. september 2011 - 13:29 #7
Super & jeg har også svar dig 100%
Avatar billede tobrukDk Novice
17. september 2011 - 14:12 #8
Takker mange gerne !

vil du have noget for det?
Avatar billede sobr Nybegynder
17. september 2011 - 14:21 #9
Velbekomme

Nej, behold du dem bare selv :)
Avatar billede tobrukDk Novice
17. september 2011 - 14:22 #10
Takker mange gerne og Håber du få en god weekend!
Avatar billede sobr Nybegynder
17. september 2011 - 14:26 #11
I lige måde ven...