Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
03. august 2001 - 09:24 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Win2k driver til Oki OL400w lacerprinter

Findes der en driver til OKI OL400w lacerprinter til Win2k, eller er der en driver til en anden printer der kan bruges

Mogens
Avatar billede msmows Nybegynder
03. august 2001 - 09:40 #1
Desværre ser det ikke sådan ud, følgende er fra OKI\'s driverside:
\"Curently there are no drivers available to download for your product. Most of the LED page printers emulate the HP Printers, check your manual for specific models.\"
Find en HP driver som angivet.
Avatar billede NanoQ Nybegynder
03. august 2001 - 09:41 #2
Der findes ingen Win2K driver til din printer. Oki skriver:

Digital LED Printer Driver Compatibility

Description:

Curently there are no drivers available to download for your product. Most of the LED page printers emulate the HP Printers, check your manual for specific models. If using a PostScript® printer, use an appropriate PostScript® driver. For most, drivers are available on the Windows 3.1, 95, 98, 2000 and NT CD-ROM\'s or diskettes.

  Knowledge Base Assistance

Operating Systems:
Windows Millennium; Windows 98; Windows 95; Windows 2000; Windows NT 4.0; Windows NT 3.5.1; Windows 3.x; DOS

Products:
OL400; OL400e; OL400w; OL800; OL810; OL820; OL830; OL830Plus; OL840; OL850

Lauguages:
English

Du er nødt til at gribe til din manual, og se hvilken HP printerdriver der kan bruges.

NanoQ
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
03. august 2001 - 09:42 #3
Nu er jeg jo så i den situration, at printeren blev købt brugt, og der var ikke nogen manual med... Så det........:o(
Avatar billede msmows Nybegynder
03. august 2001 - 10:02 #4
Smut ind på Oki\'s side og download manualen
www.okidata.com
Avatar billede msmows Nybegynder
03. august 2001 - 10:07 #5
Avatar billede msmows Nybegynder
03. august 2001 - 10:08 #6
All Okidata page printers are compatible with the HP Laserjet Series II and with the Okidata Laserline 6. If you cannot find an Okidata driver, you should select from the following in this order:
HP Series II
Okidata Laserline 6 (with advanced module)
HP 500 Plus
HP LaserJet
Avatar billede mkjeldsen Nybegynder
03. august 2001 - 10:18 #7
Jeg har netop modtaget dette svar fra OKI

Nej desværre, OL400W er udgået for ca. 5 år side, og der er ikke udviklet
drivere til de nyere operativsystemer - det sidste operativsystem der er
udviklet driver til er Windows 95.

Printeren er en windows GDI printer, og der kan derfor ikke anvendes andre
drivere til den.

Med venlig hilsen
OKI Systems
Kundeservice

Så jeg må nok til at købe en ny (anden) lacerprinter.

Tak for jeres svar, Jeg deler pointene mellen jer

Mogens
Avatar billede msmows Nybegynder
03. august 2001 - 10:20 #8
Takker, prøv alligevel en HPdriver, det er ikke sjældent at de kan få hvad som helst til at køre. Du ødelægger ikke noget ved at forsøge.