Avatar billede phil04 Nybegynder
16. september 2011 - 16:40 Der er 3 kommentarer

MAC G5 Startproblemer!

Hej Eksperter.

Min kammerat har spurgt om jeg ikke ville lave hans computer, jeg kender ikke forhistorien på den da det er en han har købt for længe siden, problemet er når jeg tænder den kommer der mac startup tone og så kommer der et billede af de 2 ansigter, os'et eller en mappe med et spørgsmåls tegn på. jeg er kommet frem til den kan køre med 10.5 men når jeg starter maskinen og holder C tasten nede sker der ingen ting?

Er der noget jeg gør forkert eller findes der et tool der kan scanne computeren eller noget, hvad ved jeg?

Jeg har mac install disk det er hvad jeg har..

Mvh  :)
Avatar billede nugga Nybegynder
16. september 2011 - 21:14 #1
du skal ikke holde c tasten nede, men alt tasten. Sådan er det i hvertfald på de nye modeller.
Avatar billede phil04 Nybegynder
17. september 2011 - 14:03 #2
jeg har prøvet alt tasten, men der kommer sådan en retur pil op og så en pil til højre, altså to knapper. har bådet prøvet at boote med USB pind, og CD.. intet fungere :/
Avatar billede nugga Nybegynder
21. september 2011 - 22:11 #3
Undskyld det tog lidt tid at svare.
Jeg har ikke specielt meget forstand på ældre mac modeller, men måske du kunne prøve at boote en linux distro fx. Ubuntu og så formatere harddisken(efter du har taget backup). Derefter kan du igen prøve at installere 10.5