Avatar billede Laukage Nybegynder
15. september 2011 - 14:56 Der er 8 kommentarer

Kan ikke slå mit WLAN til

Hej jeg har en fujitsu vista computer.
Mit WLAN er slået fra og jeg kan ikke slå det til
den knap der slår det til er i stykker og fn+f1
genvejen virker ikke nogen der ved hvad der er galt?

på forhånd tak
Avatar billede bjh83 Nybegynder
15. september 2011 - 17:07 #1
Er det sket pludselig eller har du lavet et eller andet og ikke installeret driver...?
Avatar billede fhansen82 Mester
15. september 2011 - 17:10 #2
Kan du ikke slå det til via ikon for trådløst netværk nede i højre hjørne?
Avatar billede Laukage Nybegynder
15. september 2011 - 18:01 #3
det skete pludselig da jeg tændte computeren her idag
og nej kan ikke slå det til via det der ikon
Avatar billede bjh83 Nybegynder
16. september 2011 - 11:29 #4
Mit bedste bud er at åbne kontrol panelet og kigge på netværket der igennem. Det er ikke altid man kan ordne det gennem ikonet. Engang da TDC havde problemer med net værket ordnede jeg det gennem kontrol panelet eftersom det ikke virkede efter have prøvet igennem ikonet. Da jeg gik på internettet lige bagefter var der en artikel på TV2 om at TDC's netværk var nede til dagen efter. Jeg tænkte så det må ramme en bestemt gruppe mennesker med bestemte indstillinger.....
Avatar billede fhansen82 Mester
17. september 2011 - 23:42 #5
Alternativt, skal du prøve at hente de nyeste drivere og prøve at opdatere softwaren.
Avatar billede Wally73 Mester
21. september 2011 - 21:43 #6
Der er to lag at deaktivere et netkort på.

Det ene er i Windows, hvilket typisk vil sige ikonet ved uret og kontrolpanelet.
Denne deaktivering sker på software niveau.
Windows er afhængig af at den rigtige driver til netkortet er installeret.

Det andet lag er i BIOS, hvilket typisk vil sige FN+en eller anden tast eller en specialknap på computeren.
Denne deaktivering sker på hardware niveau.
FN-tastens funktioner kan nu og da være afhængig af en driver, men er det ofte ikke, da FN-tasten fanges af BIOS før Windows overhovedet når at se tastetrykket.
Avatar billede thov Forsker
06. oktober 2011 - 14:25 #7
Det stunt lavede min FS Esprimo også, men en geninstallation af tastatur/touchpad driveren hjalp - tror den hedder Synaptics.

Driverne til hele modelserien, havde Vista installationen efterladt i en 2-3Gb .ISO fil. Den havde jeg brændt på DVD og slettet fra computeren.

Er det det samme hos dig ?
Avatar billede Laukage Nybegynder
17. oktober 2011 - 10:50 #8
ingen hjalp men tak fordi i prøvede har formateret min computer nu