Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
13. september 2011 - 15:13 Der er 10 kommentarer

Pc stopper når jeg går ind i spil??

hejsa..

så snart jeg starter et spil op som crysis 2, eller rainbow six vegas 2 så stopper min pc, jeg kan ikke trykke ctrl-alt + del jeg kan intet er nød til at slukke min pc på kontakten og starte op igen, i nogen youtube videoer der flimre skærmen.

har nu haft mit grafikkort inde hos computersalg.dk for at blive testet de siger der ingen fejl er på mit kort, hvad kan de så være der er galt=
Avatar billede helt83 Nybegynder
13. september 2011 - 15:37 #1
Har du installeret den korrekte/nyeste driver til dit grafikkort, hvilket grafikkort har du?

mvh
helt83
Avatar billede Bauz Nybegynder
13. september 2011 - 15:37 #2
styresystem og computerstørelse vil være en megen hjælp
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
13. september 2011 - 15:58 #3
ja har installeret den rette driver.

Bauz computerstørrelse? ikke helt med.

styresystem: vista 8har dog oplavet samme i windows 7)
jeg har et PNY GeForce GTX 550 Ti (1 GB)
cpu: intel dual core 2.53
psu: 600W
ram. 4gb

har haft en monitor på for at se hvor varmt min gpu blev og den var på 60 grader, inde hos computersalg blev min gpu 70 grade mens den spilelre startcraft 2 og stadig ingen problemer der, så problemet må ligge et andet sted i min pc.
har læst lidt på nettet, og nogen siger at det problem jeg har kan opstå vis en ram er i stykker?
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
13. september 2011 - 15:59 #4
bare Vista, ved ikke hvorfor det 8 tal kom med
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2011 - 16:15 #5
Du kan tjekke dine ram med Memtest86.
http://www.memtest86.com/download.html
Den downloadede fil brændes på en cd som en bootbar fil (image)
Har du ikke et brænderprogram der kan det kan du hente IMGBURN.
http://www.imgburn.com/index.php?act=download
Der er også spogpakke på dansk på siden.
Det er øverste venstre mulighed her du skal bruge for at brænde fil: http://cdn1.afterdawn.fi/screenshots/normal/2637.jpg
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2011 - 16:18 #6
Når cd er brændt genstarter du pc og programmet startes under boot.
For at holde styr på hvilken ram der måske er i stykker er det en fordel at tage en ram klods ad gangen, og pille de andre ud.
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
13. september 2011 - 16:33 #7
okay takker, det vil jeg da lige prøve så
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
13. september 2011 - 17:28 #8
ok, jeg har nu kørt dette program med 1 ram kort i ad gangen, ingen fejl fundet på nogen af dem
Avatar billede 220661 Ekspert
13. september 2011 - 17:52 #9
Ok
Har du prøvet at tjekke disken for fejl?
Er dit c drev fuldt?
Avatar billede mcardle5450 Nybegynder
13. september 2011 - 18:02 #10
jeg køre uden cd over steam, så det burde virke.

og it c drev har 50 gb tilbage